כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסנקציות עובדות

איראן דורשת מסוריה לשלם עבור הנפט שלה מראש

איראן הודיעה לסוריה שהיא צריכה לשלם מחיר גבוה יותר עבור הנפט האיראני מראש. עד כה איראן סיפקה בזול לבת בריתה, אך כעת המשטר הפקידותי של איראן נקלע למשבר פוליטי וכלכלי

איראן דורשת מסוריה לשלם עבור הנפט שלה מראש
מיכלי נפט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

איראן הודיעה לסוריה כי היא חייבת לשלם יותר עבור הנפט שלה ומראש, לאחר שעד כה איראן סיפקה נפט בזול לבת בריתה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, איראן מוצאת את עצמה במצוקה פיננסית ומתמודדת עם מחאות אנטי-ממשלתיות, היא ביקשה מממשלתו של בשאר אל-אסד לשלם כ-70 דולר לחבית נפט מעתה ואילך. המהלך מראה כי המשטר הפקידותי של איראן שנקלע למשבר פוליטי וכלכלי, עלול לאבד את המנוף שלו על בעלות ברית אזוריות כמו סוריה.

המהלך האיראני אכן עשוי להיות תוצאה של המחסור בתקציב שלה והצניחה במטבע וכתוצאה מהסנקציות, איראן מילאה תפקיד מרכזי בהצלת המשטר הסורי ממתנגדיו במלחמת האזרחים בת 12 השנים. איראן ממשיכה ברטוריקה הפומבית שלה בתמיכה בסוריה ובחיזבאללה. במהלך נסיעתו ללבנון ולסוריה בסוף השבוע, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן חזר על הצעות לדלק וסיוע אחר.

איראן, לפי הערכות מסוימות, הוציאה יותר מ-30 מיליארד דולר במהלך העשור האחרון כדי לתמוך במשטר אסד, בנוסף לעשרות מיליארדים לחיזבאללה ולמורדים החות'ים בתימן. הדבר הוביל לכעס בקרב האיראנים הסובלים מאינפלציה גבוהה וירידה ברמת החיים. קריאות להפסקת ההתערבויות האזוריות של הממשלה הדהדו במהלך ההפגנות האחרונות.

נפט איראן סנקציות סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד