י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קרב ברפיח: סגן משנה הדר גולדין נחטף • 2 חיילים נהרגו בהיתקלות הבוקר

אירוע ירי חמור ברפיח הפר את הפסקת האש שיזמו מזכ"ל האו"ם ומזכיר המדינה - 2 חיילים נהרגו • חשש כבד: קצין בגבעתי נחטף במהלך האירוע • יותר מ-36 מחבלים הרוגים • במקביל: 2 יירוטים ברחבי הדרום • צה"ל פתח במתקפה חזיתית רחבה בגזרת רפיח • סרי: הפרה חמורה של ההסכם מצד הפלסטינים • בלילה: ירי תלול מסלול פגע בלוחמים ששהו בשטח ישראל, והרג 5 מהם • סיקור מתעדכן וידאו

תחנת הכח בעזה בוערת . צילום: ארכיון
תחנת הכח בעזה בוערת . צילום: ארכיון

החטיפה והשלכותיה
ישראל הודיעה לאו"ם כי הפסקת האש הסתיימה. גם הג'יהאד האיסלאמי מסר כי מצרים הודיעה על דחיית המגעים להפסקת אש עקב חטיפת החייל של צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהרים עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. נתניהו אמר לקרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם לפיה התקבלו ערבויות מחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטארית ותקפו את חיילנו אחרי השעה 09:00. כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

ראה"מ אמר למזכיר המדינה האמריקני שחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה יישאו בתוצאות מעשיהם, וישראל תנקוט בכל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

הזרוע הצבאית של חמאס מיהרה להצהיר כי "יש בידינו חייל של צה"ל". מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס הודיע: "יש בידינו קצין חטוף. החטיפה הייה לפני כניסת הפסקת האש ההומניטרית", סיימ מרזוק בשקר מוצהר. בינתיים בערוץ אל אקצא המזוהה עם חמאס שודרו קליפים של שמחה ותמונות של החייל (שמקום קבורתו לא נודע) אורון שאול. עם זאת, אין עדיין הודעה רשמית שמפרסמת הזרוע הצבאית של חמאס על חטיפה, ואין פרטים שהארגון מפרסם ויכולים לאשש חטיפה. למעט האיתות מאבו מרזוק מקהיר. סאמי אבו זוהרי, דובר חמאס, מסר: "הודעתה של ישראל על חטיפת חייל נועדה להוליך שולל, שכן ישראל שוב הפרה הפסקת אש ולחפות על הטבח שהיא מבצעת במיוחד ברפיח".

גדודי קסאם מתארים את הארוע כך: חולייה שלהם התקרבה לבית במזרח רפיח בו שוהים כוחות מיוחדים של צה"ל וירו לעברם טיל נ"ט. בתגובה החלו סוללות ארטילריה ומסוקי קרב ישראלים לירות לעבר אותו אזור כדי לחפות על נסיגת כוחותיהם מהמקום.

מלשכת רה"מ נמסר כי זאת פעם נוספת שחמאס וארגוני הטרור בעזה הפרו באופן בוטה את הפסקת האש עליה התחייבו, הפעם בפני מזכיר המדינה האמריקני ומזכ״ל האו״ם. גורם צבאי מעריך שהאירוע הקשה ברפיח משפיע וישפיע על המשך המערכה והמאמץ הבינלאומי להפסקת אש.

שליח האו"ם סרי הגיב, כי "אם הדיווח לגבי האירוע ברפיח יאושש - זו תהיה הפרה חמורה של הפסקת האש מצד הפלגים הפלסטינים".

5 הרוגים בליל אמש
דובר צה"ל אישר לפנות בוקר לפרסם כי חמישה חיילי צה"ל נהרגו אתמול (ה), בשעות הערב, בפעילות מבצעית בגבול רצועת עזה, במהלכה בוצע ירי תלול-מסלול לעבר כוחותינו, בשטח מדינת ישראל.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה נפצעו 19 חיילים במהלך פעילות צה"ל.

הודעות נמסרו למשפחות.

מתחילת המבצע נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

אההרוגים הם: רב-סמל (מיל') דניאל מרש, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 22 מראשון לציון. רב-סמל (מיל') הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. דובר צה"ל העביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

סרן עמרי טל, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 22 מיהוד. סרן עמרי טל הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו.

סמל-ראשון שי קושניר, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 20 מקריית מוצקין. סמל-ראשון שי קושניר הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. דובר צה"ל העביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

סמל-ראשון נועם רוזנטל, לוחם ב"עוצבת ברק", בן 20 ממיתר. הלווייתו תתקיים היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במיתר. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

סרן (מיל'), לירן אדיר (אדרי), לוחם ב"עוצבת ברק", בן 31 מעזוז.

בלילה: מזכ"ל האו"ם ומזכיר המדינה הכריזו על הפסקת אש
בלילה, הכריזה ארה"ב על הפסקת אש הומניטרית של 72 שעות בין ישראל לחמאס, החל מהשעה 8:00 בבוקר.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומזכ"ל האו"ם באן קי מון הודיעו הלילה כי ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית בעזה ללא תנאים.

בהצהרה משותפת של השניים נמסר כי "הכוחות על הקרקע יישארו במקומם" במהלך הפסקת האש, הכוחות הישראלים לא ייסוגו מהרצועה בשלב זה.

מזכיר המדינה קרי הבהיר הלילה כי "ישראל תמשיך בפעילות ההגנתית שלה במהלך הפסקת האש". לפי שעה, לא ברור אם במהלך 72 השעות יפוצצו כוחות צה"ל מנהרות, או שרק יכינו אותן לפיצוץ בהמשך.

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אישר לרשת הבי.בי.סי כי הארגון אכן הסכים להפסקת האש.

עוד נמסר, כי משלחות ישראליות ופלסטיניות צפויות להגיע בקרוב לקהיר, שם ינהלו משא ומתן בתיווך של ממשלת מצרים ובהזמנתה, במטרה להגיע להפסקת אש ארוכת טווח.

רגע לאחר שהוכרז על הפסקת האש נמשך ירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה. סמוך לשעה 1:00 בלילה נשמעו אזעקות בערי וביישובי השפלה, ובחמאס טענו כי ירו לתל אביב. רקטה יורטה בשמי רמלה ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במרכז.
הפסקת אש אום קרי מזכיר המדינה הומינטרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד