כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חכו לראשון

כפייה דתית? רופאי קופת החולים ביקשו יום מנוחה

לפי דיווח ב'חדשות 12', 'מכבי' החליטה להשבית שירותים בשבת - ולא מאפשרת עוד למטופלים לשלוח בקשות לרופאים, לפנות או לחדש מרשמים, בשישי - לפני כניסת השבת ובשבת. אולם מתגובת הקופה עולה כי לא מדובר בעניין דתי אלא דרישת הרופאים

כפייה דתית? רופאי קופת החולים ביקשו יום מנוחה
רופא ומטופל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

קופת חולים 'מכבי' החליטה להשבית שירותים בשבת - ולא מאפשרת עוד למטופלים לשלוח בקשות לרופאים, לפנות או לחדש מרשמים, בשישי - לפני כניסת השבת ובשבת. כך מדווחת העיתונאית יולן כהן ב'חדשות 12' שציינה בשידור כי מטופלים רבים זועמים וטוענים שזאת כפייה דתית כי ממילא הרופאים משיבים ביום ראשון.

ב'מכבי' הגיבו לכתבת שאין קשר לדת ושהרופאים הם אלה שביקשו יום מנוחה אחד בשבוע. "מכבי מאפשרת רפואה דחופה 24/7 בשבת גם במוקדים הרפואיים, בשירות הטלפוני ובשירותים דיגיטליים ומנהליים. מכבי מאפשרת גם פניות דיגיטליות אישיות לרופא הספציפי המטפל והאישי, אך בפניות לא דחופות ולאור העומסים הכבדים על הרופאים, מכבי נענתה לבקשתם לאפשר להם לפי בחירתם יום מנוחה שבועי". כך בתגובת הקופה.

למרות זאת ציינה הכתבת יולן כהן בציוץ בטוויטר: "אני שומרת מסורת, משפחתי דתיה שומרת מצוות ועדיין בלי (או עם) קשר אני לא מצליחה להבין מדוע מכבי החליטה לחסום שירותי אונליין בשבת. הרי הרופאים לא עונים בשבת, המטופלים שולחים בקשה כשנוח להם ולא מצפים למענה בסופ"ש - ומעבר לכך לרופאים יש 5 ימים להשיב. החלטה תמוהה שפוגעת בלא מעט מטופלים".

ח"כ משה סולומון מ'הציונות הדתית' הגיב לדיווח וכתב: "הצורך ביום מנוחה הוא ערך אלמנטרי עולמי וחשוב שבעתיים כאשר מדובר ברופאים המתמודדים עם לחץ והחלטות גורליות מידי יום. המהלך של מכבי הוא מהלך אנושי לחלוטין" והוסיף כי "עצוב כי בימים אלו נעשים מאמצים לקעקע את ערכיה היהודים של ישראל גם במחיר של פגיעה בערך דמוקרטי כ"כ חשוב כמו הזכות ליום מנוחה".

קופת חולים רופאים מכבי שירותי בריאות יום מנוחה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד