י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"תהיה זרימה גדולה"

נתניהו מעריך: "הפטור מוויזה לארה"ב יוביל לעליית יהודים לישראל"

ראש הממשלה העריך בישיבת הממשלה כי כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב תוביל לעלייה גדולה של יהודים לארץ. השר דרמר הזהיר: "יש לנו צ'אנס של כמה חודשים, ויכול להיות שאחר כך לא נוכל לעשות את זה"

נתניהו מעריך: "הפטור מוויזה לארה"ב יוביל לעליית יהודים לישראל"
ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (ראשון) העריך ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב תוביל לעלייה גדולה של יהודים לארץ, כך דווח ב'ישראל היום'. הדברים נאמרו במקביל לעדכון שמסר שר הפנים אריה דרעי על מצב המהלכים לקבלת הפטור מוויזה.

לדברי נתניהו, "(כלכלת) ישראל מתחזקת. אנחנו נעבור את ארה"ב בגדילה שלנו. עברנו כבר את אירופה. נביא לכך שתהיה עליה מהמערב לישראל כדי לשפר תנאים (כלכליים). נכון שיש גם את האנטישמיות העולה, אבל לא רק זו תהיה הסיבה שעולים ארצה. תהיה זרימה גדולה לארץ".

הוא השווה את הפטור הצפוי מוויזה להסרת המגבלות על סחר במטבע חוץ, שעליה החליט בתחילת כהונתו הראשונה ב-1996. "קחו לדוגמה את רפורמת המטבע. לא היה אפשר להוציא כסף מהמדינה, כלום. אמרו לנו 'הכל יזלוג החוצה' - ובדיוק ההיפך קרה, כסף נכנס פנימה". נתניהו הוסיף, "אנחנו לא נשמור על הציונות על ידי גידורה, על ידי כליאת אזרחים".

השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, הזהיר במהלך הישיבה כי ההזדמנות שיש כעת להשגת הפטור עלולה שלא לחזור בעתיד הקרוב. לדבריו, "יש לנו צ'אנס של כמה חודשים, ויכול להיות שאחר כך לא נוכל לעשות את זה. השגריר האמריקני נחוש לעזור לנו".

נתניהו ודרמר אמרו את הדברים ברקע הודעתה הצפויה של המחלקה הקונסולרית בממשל האמריקני בימים הקרובים, על שיעור הסירוב של בקשות ויזה שהגישו ישראלים במהלך "שנת הבדיקה", בין ספטמבר 2021 לספטמבר 2022. לפי ההערכות בממשל האמריקני, שיעור הסירוב יעמוד על מתחת ל-3%. משמעות הנתון הוא שישראל תוכל להתקדם עוד שלב בתוכנית הפטור מוויזה.

יצוין כי, עד לקבלת פטור באופן מלא, הממשלה נדרשת לקדם כמה מהלכים, וביניהם אישור של כמה חוקים אותם הציג דרעי בממשלה.

פטור מויזה ארצות הברית בנימין נתניהו רון דרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד