כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

BDI – מדוע כדאי לכם להכיר וכיצד הוא משפיע על הסיכוי שלכם לקבל הלוואה?

דירוג אשראי או ציון דירוג אשראי הוא למעשה "ת.ז" שלכם בהקשר של נתונים פיננסיים המאפיינים ומסכמים את פעילותם בשנים האחרונות. חלק מהנתונים נשמרים ל2-3 שנים ואחרים נשמרים עד 7 שנים

BDI – מדוע כדאי לכם להכיר וכיצד הוא משפיע על הסיכוי שלכם לקבל הלוואה?
הלוואה חוץ בנקאית צילום: FREEPIK

כיום אין זה משנה לאיזה גוף, בנקאי או חוץ בנקאי, תפנו לבקש הלוואה – אתם תצטרכו לאשר לאותו הגוף לבדוק את נתוני האשראי שלכם. BDI הוא קיצור של Business Data Israel ובעברית: מדובר בלשכת נתוני אשראי המספקת נתונים עליכם לבנק ישראל ולנותני אשראי שונים. נתונים אלה מרכיבים את ציוד דירוג האשראי שלכם. בהתאם לציון זה ולפירוט היסטוריית האשראי שלכם בשנים האחרונות יקבל הגוף או הגוף החוץ בנקאי את ההחלטה האם להעניק לכם את ההלוואה או לא.

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי או ציון דירוג אשראי הוא למעשה "ת.ז" שלכם בהקשר של נתונים פיננסיים המאפיינים ומסכמים את פעילותם בשנים האחרונות. חלק מהנתונים נשמרים ל2-3 שנים ואחרים נשמרים עד 7 שנים. הפעילות הפיננסית שלכם מאובחנת לפרמטרים שונים המשפיעים (יותר או פחות) על ציון דירוג האשראי שלכם. הציוד נע בין 1 ל-1000 כאשר 1 הוא הציון הנמוך והגרוע ביותר ו-1000 הוא הציון הטוב ביותר. ככל שתהיו קרובים יותר ל-1000 ובעצם עם ציון דירוג אשראי גבוה יותר כך הסיכוי שלכם לקבל אישור להלוואה הוא גבוה יותר. למעשה, כיום מרבית החברות מבססות את ההחלטה שלהן על ציון דירוג האשראי שלכם. אם יש לכם ציון של 850 ומעלה זה נהדר. ציוד של 700-850 נחשב ציון טוב, 550-700 נחשב סביר או סביר פלוס ומתחת לזה הוא נחשב לציון נמוך המצביע על התנהלות פיננסית לא טובה וככל הנראה דברים לא נעימים שקרו לאחרונה כמו תשלום שחזר, תביעות בהוצאה לפועל, מחילת חוב, חשבון מוגבל ועוד.

כיצד הוא משפיע על הסיכוי שלנו לקבל הלוואה?

מרבית נותני האשראי כיום, החל מבנקים ועד גופים המעניקים הלוואה חוץ בנקאית, יבדקו תחילה את ציון דירוג האשראי שלכם ורק לאחר מכן את הפירוט עצמו. כדי לקבל הלוואה עם ציון דירוג אשראי נמוך תצטרכו לפנות לקרנות מיוחדות אולם אם אתם מחפשים הלוואה רגילה מבית הלוואות, חברת אשראי, בנק, חברת ביטוח או אפילו דרך חברת תיווך שיש לה קשרים ויכולה לסייע לכם לקבל הלוואה בסיכוי גבוה יותר – הרי שעם דירוג האשראי הנמוך הסיכוי לכך יהיה קטן.

פרמטרים העשויים להשפיע על דירוג האשראי שלנו לרעה:

  • חשבון מוגבל – חשבון מוגבל הוא מצב שבו חזרו 10 שיקים בשנה אחת בטווח של 15 יום בין השיק הראשון לאחרון. במקרה כזה החשבון נכנס להגבלה באופן אוטומטי, מסגרות האשראי נסגרות, כרטיסי האשראי נגזרים והחשבון של הלקוח למעשה סגור לפעילות וכל העברה או פעולה שירצה בעל החשבון לבצע הוא יצטרך לעשות זאת דרך הבנקאי המטפל בו.
  • הוצאה לפועל – כאשר יש חובות לספקים שונים, בנקים, חברות אשראי ולא ניתן לשלם אותם זה עשוי להגיע לתביעה בהוצאה לפועל. עצם פתיחת התיק נגדכם יפגע בדירוג האשראי שלכם.
  • מחילת חוב – במידה ונקלעתם בעבר לכמות גדולה של חובות ייתכן והגעתם להסדר עם הבנק שלכם או חברת אשראי לגבי מחילת חוב. הכוונה היא לתשלום מידי של סכום מסוים על מנת להפחית את יתרת הטוב. על אף שאתם יכולים לנשום לרווחה בהליך שכזה הוא נשמר בהיסטוריית דירוג האשראי שלכם למשך שנים קדימה.
  • אין כרטיס אשראי – תאמינו או לא – גם אם אין לכם כרטיס אשראי מדובר בדבר המשפיע לרעה על דירוג האשראי שלכם.
  • תשלומים שחזרו – כמובן שכל תשלום שחזר יפגע משמעותית בדירוג האשראי שלכם.
  • ניצול גבוה של מסגרות האשראי שלכם.
  • וכל דבר למעשה המצביע על התנהלות כלכלית לקויה.

 

דירוג אשראי הלוואה חוץ בנקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד