י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פעם נוספת: ח"כ חנין זועבי לא הופיעה לחקירה

ניצב מני יצחקי, פנה הבוקר ליוע"מ ויינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, והודיע להם שח"כ חנין זועבי סירבה להתייצב לחקירה, ועליהם להחליט האם לפנות לוועדת הכנסת על מנת להסיר את חסינותה

פעם נוספת: ח"כ חנין זועבי לא הופיעה לחקירה
פלאש 90

חברת הכנסת חנין זועבי, שהוזמנה לחקירה הבוקר במשטרה, החליטה שלא להופיע. בעקבות כך, ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, והודיע להם שח"כ חנין זועבי סירבה להתייצב לחקירה, והם יחליטו האם לפנות לוועדת הכנסת על מנת להסיר את חסינותה, כך שהמשטרה תוכל לעצור אותה.

אין מדובר בסירוב ראשון, זועבי כבר דחתה את החקירה לפחות פעמיים בתואנה שהיא עסוקה. החקירה, אינה עוסקת ההתבטאויותיה בקשר לחטיפת שלושת הנערים, כי החוטפים אינם טרוריסטים, שכן היועמ"ש החליט כי אין מקום לנקיטת הליכים פליליים נגדה. לפני כשבוע, הורה יועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטין, לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי בחשד להסתה לאלימות.

ח"כ זועבי, באמצעות פרקליטה דרשה לקבל מידע על התשתית העובדתית שעליה מתבססת החקירה והנושאים שעליהם תיחקר, זאת עוד קודם להתייצבותה במשטרה. במקביל, דרשה כי תיפתח חקירה במחלקה לחקירת שוטרים, על אותם שוטרים שלטענתה תקפו אותה בהמהלך הפגנות בהן השתתפה.

לאחרונה הגיעו פניות ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למספר אירועים בהם הייתה מעורבת ח"כ זועבי. עד כה היועמ"ש קיבל הכרעות בנוגע לשני אירועים, שלגביהם הועבר כלל החומר הרלוונטי להכרעתו.

בכל הנוגע להתבטאויותה כלפי שוטרים ממוצא ערבי ברחבת אולם בית המשפט בנצרת, החליט היועץ המשפטי כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית.

שני שוטרים התלוננו כי במהלך דיוני הארכות מעצרים של חשודים ערבים שנעצרו במהלך הפגנות, בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות של העצורים ועורכי דין ממתינים מחוץ לאולם, הטיחה בהם חברת הכנסת אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם בני החברה הערבית המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר קראה לעברם ח"כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב" ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

היועץ המשפטי לממשלה סבר כי התבטאויות אלה מעוררות חשד ממשי לביצוע עבירות פליליות של העלבת עובד ציבור והסתה לאלימות, ועל כן החליט היועץ המשפטי לממשלה שתפתח חקירה פלילית כנגדה בגין התבטאויות אלו.

בנוגע לתלונות בגין התבטאויותיה של חברת הכנסת בקשר לחטיפת שלושת הנערים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, זיכרונם לברכה, ושבהן יוחסה לה אמירה כי החוטפים אינם טרוריסטים, החליט היועמ"ש כי אין מקום לנקיטת הליכים פליליים נגדה. מהחומר שהובא בפני היועץ, עלה כי כבר באותו ראיון נשוא התלונה הסתייגה חברת הכנסת מפעולת החטיפה עצמה, והיא חזרה על הסתייגות זאת גם בראיונות הנוספים.

אולם בוועדת האתיקה של הכנסת חשבו אחרת, ובשבוע שעבר (שלישי) ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להשעות את ח"כ חנין זועבי מדיוני המליאה והוועדות לתקופה של חצי שנה.

סגן שר החינוך אבי וורצמן החתים 50 שרים וחברי כנסת ממגוון הסיעות של הקשת הפוליטית על פניה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על פתיחה בחקירה נגד ח"כ חנין זועבי בגין סיוע לאויב בשעת מלחמה, עבירה שהעונש עליה יכול להגיע למאסר עולם או מוות. הפניה נחתמה על ידי הח"כים עוד לפני הוראת היועמ"ש לפתוח נגד זועבי בחקירה.

הפניה מתבססת על סעיף 99 (א) לחוק העונשין , תשל"ז 1977, אשר קובע, "מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בכדי לסייעו לכך, דינו-מיתה או מאסר עולם".
משטרה חקירה חנין זועבי חסינות חברת כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד