כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דרמה באלעד: ראש העיר פרוש הדיח את סגנו צברי

פרוש מינה יו"ר זמני לוועדת המכרזים • צברי: אמסור פרטים שירעידו את אדמת אלעד • בפנים - מכתב הפיטורים החריף

ישראל פרוש, ראש העיר
ישראל פרוש, ראש העיר

בצעד נדיר במערכות מונציפאליות, הדיח ראש העיר אלעד ישראל פרוש, את סגנו ברק צברי מראשות ועדת המכרזים העירונית, ומינה במקומו יו"ר זמני. הסיבה לצעד, כך מסבירים בעיריית אלעד, היא לצורך בירור מעמיק על התנהלות שכונתה על ידי חברי הוועדה כהתנהלות בלתי מקצועית לכאורה.

לטענת החברים, יו"ר הוועדה ניצל את סמכותו פעם אחר פעם כדי לעכב את אישורי המכרזים, כשכל פעם הוא נתלה בעילות שונות. "המטרה שלו", הם אומרים, "נראית כמטרה תקשורתית בלבד, כשטובת התושבים ומניעת העיכובים המיותרים לא נמצאים מול עיניו".

במכתב ששלח פרוש לפני שביצע את הצעד נימק זאת בכך שבישיבת ועדת המכרזים האחרונה, עיכב האחרון את אישור ההמלצה של גורמי המקצוע, וניסה לעכב את פתיחת הגן השיקומי לילדים המיוחדים, כשהוא מנסה להשתמש בסמכותו נגד דעת רוב הוועדה.

לעומת זאת צברי עצמו טען כי הוא נעל את הישיבה מבלי לקיים הצבעה משום שהוא מבקש לקיים סיור בין המפעילים בעיר, אולם חברי הוועדה טענו כי בירור שנערך על ידם העלה כי למרות שנקבע לו מועד לסיור באותם גנים, הוא בחר שלא להופיע במועד, וכך גרם לעיכוב בעצמו.

היועה"מ קבע כי ההחלטה לא תקנית, הישיבה המשיכה בניהולו של מ"מ היו"ר, ובהצבעה שנערכה, בחרו החברים לאשר פה אחד את המלצת הדרג המקצועי.

בישיבת העירייה הסביר ראש העיר כי עם כל הכאב שבדבר, הרי שהעשייה הציבורית עומדת בראש סדר העדיפויות, ולא ייתכן שיהיה מי שיעצור אותה בחוסר אחריות ומתוך שיקולים לא ענייניים.

חברי העירייה אישרו את מינויו של הרב משה ברדוגו ליו"ר זמני של הוועדה, עד לבירור הפרטים לעומקם. חברי סיעת שס וישי בחרו שלא להשתתף בהצבעה ונעדרו מהישיבה.

צברי עצמו הגיב לידיעה ומסר "צר לי שערב תשעה באב ראש העיר בוחר בדרך נלוזה זו , לאחר תשעה באב אמסור את תגובתי. ביום רביעי אמסור פרטים שירעידו את אדמת אלעד".
אלעד פרוש הדחה צברי שרוליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד