י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל הממשלה הקודמת

זה מה שגרם להתייקרות המזון בשנה האחרונה

נשיא התאחדות התעשיינים בישראל הגיב לאינפלציה במשק הישראלי, והפתיע כשאמר שמה שהפתיע לעלייה בתחומי המזון זה המס על המשקאות הממותקים שהטיל ליברמן: "מה שתרם הכי הרבה להתייקרויות המזון השנה זו ממשלת ישראל"  

זה מה שגרם להתייקרות המזון בשנה האחרונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הפרסום אתמול (ראשון) כי האינפלציה בישראל בשנת 2022 שברה שיא של עשרים שנה, והגיעה ל5.3% עוררה תגובות. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, טען כי הסיבה להתייקרויות בתחום המזון היא ההחלטה להטיל מס על המשקאות הממותקים.

"האינפלציה יחסית חריגה, אבל יחסית למה שקורה בכל העולם היא נמוכה משמעותית. אין ספק שאם אתה מסתכל על העשור האחרון, עש השנה הזאת, על מחירי המזון, אלה שדנים עליהם כל הזמן, הם כמעט ולא התייקרו", פתח את הראיון ברשת ב'.

"נכון, גם בשנה הזאת היו יותר התייקרויות במזון, אבל המזון תרם 3.6 אחוזים כשהאינפלציה הייתה 5.3 אחוזים. זאת אומרת שגם ההתייקרויות שאנחנו מכירים היו נמוכות יותר מהתייקרות הכללית".

נשיא התאחדות התעשיינים הפתיע כשהצהיר: "מה שתרם הכי הרבה להתייקרות המזון השנה זה ממשלת ישראל. מס הסוכר שהוטל על המשקאות תרם כשליש בעליית המדד, והיה לאחד הגורמים שחוללו את האינפלציה בתחום המזון. אני מקווה שהמס הזה יוסר, ונראה ישר ירידה במדד המזון כבר בחודשים הקרובים".

המס על המשקאות הממותקים, יחד עם המס על הכלים החד-פעמיים, היו ההחלטות הקשות ביותר עבור הציבור החרדי בממשלה החולפת. בממשלה החדשה מתכוונים לבטל אותם.

אינפלציה משקאות ממותקים התאחדות התעשיינים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד