כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כל האישומים בוטלו

גבר נשפט ארבע פעמים על אותו ירי

איש מבולטימור ארה"ב נשפט ארבע פעמים על אותו הריגה וכל האישומים נגדו בוטלו. הגבר בן 31, שנורה על ידי המשטרה במהלך מרדף, הואשם ארבע פעמים בגין ירי שלא ביצע ביוני 2015

גבר נשפט ארבע פעמים על אותו ירי
פטיש בית דין צילום: freepik

גבר מבולטימור ארה"ב שעמד למשפט ארבע פעמים בגין אותה הריגה, יצא זכאי וכל האישומים נגדו בוטלו. התובע של בולטימור, איבן ג'יי בייטס, אמר כי משרדו דחה את כל האישומים נגד קית' דייוויס, בן 31, שהואשם בהריגתו של קווין ג'ונס ב-2015, מאבטח במסלול מירוצים, לאחר שהמשטרה טענה כי דייויס החזיק אקדח תואם שנמצא בזירת הירי, אך דייויס התעקש כי היא חף מפשע.

"הזיכוי של היום עוסק בטעויות התביעה של קודמתי במרדף שלה להרשעה בכל מחיר", אמר בייטס בהתייחסו למרילין מוסבי, פרקליטת בולטימור לשעבר, שהביאה שוב ושוב את התיק למשפט. "כפרקליט המדינה, מוטלת עלי החובה להבטיח צדק לכולם, לא רק לנפגע אלא גם לנאשם".

ג'ונס נורה ונהרג ב-7 ביוני 2015, במסלול מירוצים בצפון מזרח בולטימור. כמה שעות לאחר מכן, נהג מונית אמר לשוטרים שאדם ניסה לשדוד אותו באיומי אקדח. המשטרה רדפה אחרי דייויס וירתה לעברו 33 כדורים בזמן שרץ לחניה, שלוש יריות פגעו בו, כולל בפניו.

לאחר המעצר דייויס אמר לרשויות שאין לו אקדח והוא זוהה בטעות כחשוד שחיפשו במשטרה. הרשויות אמרו שמצאו אקדח על גבי מקרר שמאחוריו חיפש דיוויס מחסה. דייויס טען כי טביעות אצבעות על האקדח אינן שייכות לו וכי הוא ברח מהמשטרה כי הוא ראה אותם רצים לעברו ופחד.

דייויס עמד לדין ב-2016, באשמת שוד מזוין. הוא ועורכי דינו טענו כי המשטרה שתלה את האקדח כדי לכסות את עצמה לאחר שהשוטרים ירו בטעות באדם לא חמוש. עדות מאוחרת יותר של נהג המונית גילתה שדייויס לא נראה כמו האדם שלדברי הנהג ניסה לשדוד אותו.

דייויס נמצא לא אשם בכל ההאשמות מלבד החזקת נשק לא חוקית, דבר שהוא הכחיש. הוא נידון לחמש שנות מאסר. אך בתקופה של הגשת האישום, הוא עבר ארבעה משפטים, שכולם למעשה זיכו אותו אך לא סופי. אך לאחר שמשפט חמישי נקבע למאי הקרוב, האישומים נגדו בוטלו ביום שישי האחרון.

ארה''ב חף מפשע זכאי בולטימור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד