כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הימור מחושב

מפחדים מתאונת מטוס? המושב עם סיכויי ההישרדות הגבוהים ביותר

התרסקות מטוס היא אירוע נדיר יחסית לקצב הטיסות שנוחתות בשלום, אך מחקרים מלמדים כי לבחירת המושב בצורה מושכלת יכולות להיות השלכות מצילות חיים | ותנחיתנו לשלום

התרסקות מטוס
התרסקות מטוס צילום: צילום מסך

העולם היה בהלם לאחר התרסקות מטוס הרסנית בנפאל ביום ראשון האחרון. על פי ההערכות, אף אחד מ -72 הנוסעים והצוות על סיפון הטיסה מקטמנדו נפלא לפוקרה לא שרד. המדינה שקעה באבל ועדיין לא התפרסם מידע על סיבת המוות. אך למרות החדשות המחרידות, נסיעות אוויריות נתפסות בדרך כלל כאחת מצורות הנסיעה הבטוחות ביותר.

אבל, יש כמה דברים שאפשר לעשות להגדיל את סיכויי ההישרדות במקרה של אירוע התרסקות כך טוענים מחקרים. זה גם תלוי כנראה באופן ההתרסקות שהמטוס מעורב בה כך דווח 'הופינגטון פוסט'.

אליסון דוקט, דוברת מינהל התעופה הפדרלי, טענה כי במקרה של פגיעת חוטם, נחיתת מים או התנגשות במסלול: "אין מושב בטוח יותר". אבל מחקר מגלה שלנוסעים ליד זנבו של המטוס היה סיכוי של 40% יותר לשרוד מאשר אלה שישבו בחזית. לדבריה, נוסעים שיושבים במושבים האחוריים האמצעיים, הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לשרוד התרסקות מטוס.

בשנת 2007, חברת Popular Mechanics ניתחה נתונים עבור תאונות מטוסים מסחריים בארה"ב מאז 1971 עם ניצולים וטבלת ישיבה. היא מצאה כי שיעור ההישרדות עבור היושבים במושבים הקדמיים הוא 15%, לעומת המושבים האחוריים עם סיכוי של 49% לשרוד. ליושבים באמצע המטוס מעל הכנפיים יש סיכוי של 56% לשרוד. ליושבים מאחורי הקצה האחורי של הכנף היה סיכוי של 69% לשרוד את ההתרסקות. לכן, בעוד שהמקום שבו האדם יושב עשוי לא לעזור - בהתאם לנסיבות ההתרסקות, עדיין בדרך כלל ההימור הטוב ביותר הוא לבחור מושב מרכזי בחלק האחורי של המטוס.

התרסקות התרסקות מטוס מושבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד