כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשש ממלחמת אזרחים

בכיר רוסי: רוסיה נמצאת בסכנת קריסה מוחלטת

איגור גירקין, איש ביטחון רוסי המבוקש בצו מעצר בינלאומי בגין חלקו בהפלת מטוס נוסעים מלזי, אמר שרוסיה נמצאת בסכנת קריסה מוחלטת. הוא טען שהוא וקבוצה של 52 אנשי קומנדו רוסיים מובחרים תפסו בנייני ממשלה אוקראינים, כולל תחנות משטרה ומשרדי שירות הביטחון, באפריל 2014

בכיר רוסי: רוסיה נמצאת בסכנת קריסה מוחלטת
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

המלחמה ההרסנית של ולדימיר פוטין באוקראינה שהחלה בפברואר 2022, עלולה לגרום בסופו של דבר למלחמת אזרחים ברוסיה שעלולה להרוס את המדינה, כך לדברי קצין בכיר בצבא הרוסי וקצין שירות הביטחון הפדרלי (FSB) לשעבר.

איגור וסבולודוביץ' גירקין, הידוע גם בכינוי איגור איבנוביץ' סטרלקוב, התפטר בבושת פנים לאחר שהודה באחריות למתקפת טילים על טיסה אזרחית של מלזיה איירליינס, שבה נהרגו 298 בני אדם, הטילים נורו בטעות. גירקין נלחם כעת עם יחידת מתנדבים באוקראינה, אך אומר שהצבא הרוסי עם חוסר יכולת בקרב מנהיגיו.

גירקין אומר שגוברת האפשרות למלחמת אזרחים, שתגרום למיליוני נפגעים. "יש כל מיני מלחמות אזרחים", אמר, "יש מלחמת אזרחים שתהרוג את המדינה שלנו בעוד שלושה ימים בחורף. וזה ייגמר תוך שלושה ימים, אבל זה יהרוג את מדינה".

אנטון גרשצ'נקו, יועצו של שר הפנים של אוקראינה גירקין הזהיר כי רוסיה עלולה "להתמוטט למלחמת אזרחים עם מיליוני הרוגים, עם קריסה מוחלטת ופירוק". הוא אמר שלאזרחי רוסיה הרגילים אין מושג על מה הם נלחמים באוקראינה: "במילים פשוטות, החיילים נלחמים באינרציה, בלי שמץ של מושג על המטרות האסטרטגיות הסופיות של המערכה הצבאית".

"ברוב חלקי הכוחות, חיילים וקצינים לא מבינים בשם מה, ובשביל מה, ובאיזה מטרות הם נלחמים. גירקין יליד מוסקבה, שהיה בשלב מסוים שר ההגנה של רפובליקת דונהסק, שסופחה צוטט: "אני זה שלחצתי על ההדק של המלחמה בהובלת הפלישה לקרים".

הוא טען שהוא וקבוצה של 52 קומנדו רוסים מובחרים תפסו בנייני ממשלה אוקראינים, כולל תחנות משטרה ומשרדי שירות הביטחון, באפריל 2014. גירקין ושלושה נוספים הואשמו ברצח לאחר שהתובעים ההולנדים האשימו אותו בהפלת טיסה של מלזיה איירליינס ביולי 2014. הבואינג 777 היה בדרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור, הוא נפגע על ידי טיל השייך לחטיבת הטילים הנ"מ ה-53 של הפדרציה הרוסית, הטיל, שנורה על ידי בדלנים פרו-רוסים בדונייצק, הרג 298 בני אדם.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת אזרחים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד