כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחריפים את המאבק

סוקרי הלמ"ס יקיימו שביתת אזהרה

העובדים מוחים על מבוי סתום וגרירת רגליים מצד משרד האוצר במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי | הסוקרים מוחים על פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם ושחיקת שכרם | יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל: "תנאי העסקתם אמורים להיות כמו של כל עובדי המדינה"

סוקרי הלמ"ס יקיימו שביתת אזהרה
משרד ראש הממשלה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) יקיימו היום (שלישי), שביתת אזהרה. זאת, בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בספטמבר 2020 על רקע פגיעה מתמשכת בתנאי העסקתם, ולנוכח גרירת הרגליים מטעם משרד האוצר בכל הנוגע לקיום משא ומתן לטובת הגעה להסכמות בשיפור תנאי עבודתם של הסוקרים.

בלמ"ס מועסקים קרוב ל-400 סוקרים, אשר מועסקים בחוזים אישיים המתחדשים משנה לשנה. מהלך זה פוגע בצבירת הוותק של הסוקרים ויוצר חוסר ודאות תעסוקתי. כמו כן, הסוקרים אינם מקבלים החזר על הוצאות הנדרשות מהם כחלק מעבודתם. במסגרת תפקידם נדרשים הסוקרים לנסוע ברחבי הארץ בכדי לראיין את משתתפי הסקרים. הסוקרים ממנים מכיסם את עלויות הנסיעה והלינה ואינם מקבלים החזר מלא על כך. בנוסף, השכר השעתי המשולם לסוקרים אינו משקף את היקף עבודתם, שהתרחב משמעותית בשנים האחרונות. הסוקרים דורשים לשפר את שכרם, את דרך העסקתם ותנאי העסקתם.

לצד כל אלו, משרד האוצר הודיע לסוקרים בדצמבר האחרון, כי החל מפברואר 2023 מועד תשלום השכר החודשי ישתנה מהראשון לחודש לתשיעי לחודש. החלטה זו התקבלה באופן חד צדדי וללא שיתוף והכנה מוקדמת של הסוקרים.

כבר למעלה משנתיים הסוקרים מנסים לקיים מו"מ עם האוצר בכדי להגיע להסכם קיבוצי - זאת ללא הצלחה. לאור זאת, הוחלט לקיים את שביתת האזהרה במטרה להחזיר את משרד האוצר לשולחן המשא ומתן ובאמצעותו להגיע להסכם קיבוצי.

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל הסביר: "הסוקרים משתכרים בשכר שעתי, חרף העובדה שהם עובדי מדינה. תנאי העסקתם אמורים להיות כמו של כל עובדי המדינה."

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שביתת עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד