כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רגע לפני הפסקת האש: מטח לעבר ערי הדרום והשפלה

ישראל קיבלה את מתווה הפסקת האש שהוצע על ידי מצרים, וההפסקה נכנסה לתוקפה למשך 72 שעות • "נעקוב אחרי חמאס בסקפטיות"

הפסקה, פלאש90
הפסקה, פלאש90

הפסקת אש החל מהבוקר (ג') ב-8:00 בבוקר: ישראל הסכימה להיענות לנוסח ההצעה המצרית להפסקת אש למשך 72 שעות. במהלך השעות הללו ייפתחו שיחות בין הצדדים שאמורות להביא להסכם הפסקת אש ארוך טווח. צה"ל הסיג את כל כוחותיו מרצועת עזה.

גורמים מדיניים אמרו אמש כי ישראל עמדה על כך שההפסקה תהיה ללא תנאים מוקדמים והיא נכנסת לתוקף עם סיום פעולת נטרול המנהרות. עם זאת, לדבריהם, ישראל ערוכה לאפשרות של הפרת הפסקת האש.

סמוך לשעה 7:15, נשמעו אזעקות באזור אשקלון ועוטף עזה. דקות לפני השעה 8:00, נרשמו מטחים כבדים לכיוון אשדוד, באר שבע, אזור ירושלים (מעלה אדומים וגוש עציון) ואזור השפלה (ראשון לציון ורחובות).

זמן קצר לאחר שישראל וחמאס הסכימו להצעה המצרית להפסקת האש, סמוך לשעה 00:50 הלילה, נשמעו אזעקות באשקלון, באזור התעשייה הסמוך לעיר ובמועצה האזורית חוף אשקלון, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות באזור העיר. לא ידוע על נזק או נפגעים כתוצאה מהירי.

כאמור, סמוך לשעה 23:00 אישרה ישראל את הסכמתה להצעה המצרית, ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו בטלפון על ההתפתחויות. דובר חמאס פאוזי ברהום הודיע כי הארגון אישר את ההצעה המצרית גם כן. גורם ישראלי בכיר צוטט הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס כאומר: "אם הפסקת האש תיאכף, אין סיבה לנוכחות צה"ל בתוך הרצועה". הגורם הדגיש כי ישראל תעקוב אחר צעדי חמאס "בסקפטיות מסוימת".

בכיר בבית הלבן בירך על הפסקת האש, והדגיש כי האחריות לשמירה על הפסקת האש מוטלת על חמאס: "זו הזדמנות אמיתית, אנחנו תומכים ביוזמה המצרית", אמר טוני בלינקן, סגן היועץ לביטחון לאומי לנשיא, בריאיון לרשת CNN.
הפסקת אש חמאס ישראל ירי צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד