כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לרגל המצב: "מאמר התוכחה" חולק בישיבות

הדרשה שמסר הגר"ד פוברסקי זצ"ל לאחר מלחמת יום כיפור, הודפסה מחדש וחולקה • בפנים: המאמר המלא להורדה

הגרב"ד פוברסקי
הגרב"ד פוברסקי

בימים אלו חולקו אלפי חוברות של "מאמר התוכחה" בעולם הישיבות: "מאמר התוכחה" הינו מאמר מראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, בו הוא עומד ומכה על קודקדו של בן ישיבה לעצור ולהתבונן על סכנת החסרון בבטחון בהשי"ת ונפילה ברשת היצה"ר של כוחי ועוצם ידי יעשו לי את החיל הזה, כאשר במאמר מבוארת היטב החובה להיזהר בנושא בעול עם חבירו ושלא להכשיל את אחינו הטועים בשנאת בני ישיבות, ומעל הכל החיוב לבקש את חסדי הקב"ה תוך שהאדם דורש גם מעצמו להיות במצב שלא חחיזוק מיוחד ולכה"פ כאילו ח"ו יש לו חולה בתוך ביתו.

כידוע בימי בין הזמנים – סוכות תשל"ד, בעקבות מלחמת יום כיפור, נמנעו תלמידי ישיבת פוניבז' מלנסוע לביתם ונשארו כולם בתוככי כותלי הישיבה אף בימי החג כולו, וזאת על פי הכוונת המשגיח רבי יחזקאל לווינשטיין זצ"ל.

במוצאי יו"ט ראשון של סוכות אסף הגר"ד פוברסקי את כל הבחורים ומסר בפניהם שיחה מיוחדת על חובת בן ישיבה בעת צרה - ימי מלחמה, ובה עמד על הנקודות המחייבות בן ישבה בהתנהגותו בימי המלחמה.

בימים אלו לאור המצב הקשה, יצאו ראשי ישבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי והגרח"ש ליבוביץ', במכתב מיוחד לכל תלמידי ישיבת פוניבז', הקוראים לבן הישיבה, כי ענין חשוב ותועלת גדולה ללמוד בעיון את "מאמר התוכחה".

המאמר שב ונדפס והופץ בימים אלו באלפי עותקים, על פי בקשת ראשי ישיבות רבים שביקשו לפשט את הבלבול בין הצעירים ולעקור מן השורש את הטשטוש בעניינים אלו.

קישורים:
להורדה ישירה, קליק ימני ושמירה בשם
מלחמה פוברסקי מאמר הדפסה תוכחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד