י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נעצר מפקד חוטפי שלושת הנערים הי"ד • רכש את החלקה בה הוסתרו וניסה להימלט

הותר לפרסום: נעצר חוסאם קוואסמה, תושב חברון ומתכנן חטיפת שלושת בני הישיבה נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד • רכש את החלקה בה הוסתרו, הסתתר בשועפת וניסה להימלט לירדן • נמשך המצוד אחרי שני החוטפים - אחיו של חוסאם מרואן קווסמה ועמאר אבו עיישה • המימון לחטיפה הגיע מארגון החמאס בעזה

שלושת הנערים
שלושת הנערים

הערב (שלישי), הותר לפרסום, כי נעצר חוסאם קוואסמה שפיקד על חטיפת שלושת הנערים נפתלי פרנקל (16), גיל-עד שער (16) ואייל יפרח (19) הי"ד.

חוסאם בחקירתו, הודה שרכש עבור החוטפים את הנשק וסייע בקבורת הנערים לאחר שנרצחו.

בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ בתגובה לעתירה נגד הריסת בתיהם של החשודים בחטיפת ורצח הנערים, נחשף כי נעצר מי ששימש מפקד הפעולה וכי בחקירתו הודה שקיבל לביצוע החטיפה מימון מחמאס ברצועת עזה.

מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, הם שחטפו ורצחו את שלושת הנערים, כאשר הרצח בוצע זמן קצר לאחר החטיפה. מאז הפיגוע הם מסתתרים מכוחות הביטחון.

בחקירתו של חוסאם עלה "שלאחר רצח הנערים החטופים, הגיע אליו מרואן קוואסמה, ויחד נסעו השניים לחלקת אדמה שאותה רכש חוסאם לפני מספר חודשים, וקברו שם את גופות החטופים. בהמשך סייע חוסאם לשני המחבלים האחרים להסתתר".

עם גילוי הגופות הוא נמלט מביתו, הסתתר בשכונת שועפת, גילח את זקנו והתכוון להימלט לירדן בדרכון מזוייף, בסיוע בני משפחתו. אולם, עוד בטרם הספיק, נעצר בי"ג תמוז.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי הגיב כי: "החמאס בעזה מכחיש כל קשר למימון חוסאם קוואסמה על מנת לבצע פיגוע חטיפה - כפי שטוענים מקורות ישראליים. הודעה זו יצאה כעת על מנת לנסון לבלבל את התקשורת ברחבי העולם".

היסטוריה של טרור
חוסאם קוואסמה, היה כלוא בעבר בשנים 1995 עד 2002 על רקע פעילות חמאס, לרבות השתייכות לחולייה שביצעה פיגועי מטענים. בן למשפחה שבניה היו מעורבים בביצוע פיגועי טרור קשים מטעם החמאס. כך, אחיו, חסין קוואסמה, מרצה כיום עונש מאסר עולם על חלקו בפיגוע מטען ליד בנייני האומה בירושלים במרץ 2011, בו נהרגה תיירת בריטית ורבים אחרים נפצעו.

החוטף מרואן קוואסמה, נעצר לראשונה כשהיה כבן 18, ובאותה העת נידון לעונש של עשרה חודשי מאסר נוכח הרשעתו בעבירות ביטחון.

לאחר מכן נעצר ארבע פעמים נוספות, בחלקן הוחזק מכוח צוותי מעצר מנהלי שנחתמו בעניינו. בחקירתו הראשונה בשנת 2010, הודה כי גוייס לפעילות צבאית במסגרת החמאס באיזור חברון משנת 2009, כי היה מעורב באימונים צבאיים במערות באיזור חברון, כי פעל להשגת חומרי גלם לצורך ייצור חומר נפץ, כי סייע לארגון בגיוס צעירים נוספים לפעילות החמאס. בעקבות מעשים אלו, נדון מרואן קוואסמה למאסר ממנו שוחרר בחודש מרץ 2012.

עמאר אבו עיישה, בן 33 תושב חברון: נעצר לראשונה בנובמבר 2005, והוחזק במעצר מנהלי עד לחודש יוני 2006. בהמשך, נעצר בשנית לתקופה קצרה בשנת 2007. אחיו של עמאר אבו עיישה היה מחבל שנהרג בנובמבר 2005, כשניסה להשליך מטען חבלה לעבר כוח צה"ל. אביו, עומר אבו עיישה, ריצה עונשי מאסר נוכח הרשעתו בעבירות טרור, האחרונה שבהן בשנת 2008, אז נתפס בביתו נשק ותחמושת.

בגין החטיפה והרצח, נפתח מבצע "שובו אחים", ובהמשך אף מבצע "צוק איתן" שנמשך 29 ימים, והבוקר הושגה הפסקת אש. המרדף אחרי שני החוטפים עצמם עדיין לא הסתיים הם עדיין לא בידיים של השב"כ וצה"ל.
צוק איתן שובו אחים חוטפים חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד