כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אנרגיה זוגית נחוצה

"למה כל הנטל עלי? זה הבית שלו כמו שזה הבית שלי"

"שותפות מלאה בתחזוקת הבית, כביסות, כלים, חינוך וגידול הילדים זו אנרגיה זוגית נחוצה" • חנה דיין על העומק שבעזרה הכביכול פשוטה במטלות הבית

"למה כל הנטל עלי? זה הבית שלו כמו שזה הבית שלי"
ניקיון הבית צילום: FREEPIK

"נמאס לי, הוא פשוט תינוק מגודל, כל פעם שהוא מנסה להתקרב אליי ואני לא משתפת עם זה פעולה הוא נעלב כמו ילד קטן  זה לא ייאמן.

והוא ב"תמורה" פשוט מחליט שהוא חייב אוויר אז הוא לוקח את נעלי הספורט שלו ויוצא לריצה שהוא חותם איתה עם בירה עם החברים שהוא רץ איתם.

אם גם זה לא מספיק אז הוא גם שותק מתרחק  כמה ימים עד שהוא חוזר לדבר איתי, הוא נעלב כמו ילד קטן" אמרה תמר בעיניים דומעות.

"לא הבנתי מה הבעיה, במקום לעשות מזה סיפור ודרמה כמוך, אני פשוט יוצא לרוץ, אני חייב את זה, זה מרגיע ומחזיר אותי לאיזון.  אולי תלמדי ממני להיות  אדם מאופק ושקול  שבוחר בצורה בוגרת לשחרר את האנרגיה שלי, את שוכחת לספר שאני סך הכל רציתי להתקרב יותר בקשר. היא פשוט מעליבה ופוגעת בי. אם היא לא רוצה אותי אז אני לא רוצה אותה, היא לא עושה לי טובה" הגיב בכעס דורון.

"נמאס כבר מהחייב הזה שלך , כל דבר אתה חייב, כל העולם מסתובב סביב הצרכים שלך, לא משנה מה אני עושה בשבילך אף פעם לא מספיק לך!!! נמאס לי כבר!" הגיבה בזעם "לי נמאס יותר!!!"  הרים את קולו דורון

"שניכם צודקים! שניכם צודקים שנמאס לכם, אי אפשר ולא כדאי להמשיך ככה, בואו ננסה להבין כמה נקודות חשובות לגבי התפיסה הזוגית על פי תורת הנפש היהודית".

כלי ואור

תמר את הקרקע. כח הצמיחה של  הבית טמון בתוכך. גם במישור הביולוגי את סוחבת את ילדים 9 חודשים. דורון מגיע לקשר עם אנרגיות וכוחות ואת הכלי לכוחות האלה שהוא מביא לבית.

זו מעין מערכת זוגית שבזכות הרגישות שלך את בעצם מייצגת את מערכת הוויסות שלה.

דורון, כשאתה מגיע לתמר עם אנרגיה ורצון להתחבר ואז אתה נתקל במחסום, אתה חווה דחייה, אבל זו לא דחייה אישית אלא זהו סימן לאיפה הקשר שלכם נמצא. זו בעצם אמירה כנה שלה שהיא  פתוחה לקבל ממך. לנסות להיכנס בדלת נעולה, בכוח - זה לא עובד!!!

צריכה להיות עדינות ורגישות,  אתה צריך לראות אותה, לבדוק אם היא פנויה רגשית,  צריך לדפוק בעדינות על פתח הדלת ולבקש רשות. כמו להציע כוס תה..

צריך להיות בעידון נפש לפני החיבור, זה לא יכול לקרות מאפס למאה.

היא מרגישה שאתה לא בנתינה אליה , אלא אתה רוצה לקחת ממנה.

כל הקסם בחיבור אמיתי זה הרצון לתת, היא צריכה להרגיש שאתה בעמדה של נתינה כלפיה".

כמו כולנו התנועה הטבעית היא להיות מרוכזים בעצמנו וכשאתה דורון, מביא את כל האנרגיות שלך ותמר דוחה אותך, אתה מרגיש שזה בגללך ואז אתה נעלב ואז אתה בוחר להוציא את כל האנרגיה הזאת מחוץ למשק בית שלכם, יש פה הבנה גדולה על כך שיש שוני ביניכם.

תמר, מה שאת זקוקה לו כדי להרגיש חיבור, זה די הפוך ממה שהוא זקוק, אבל שניכם רוצים את אותו דבר: חיבור אמיתי. תמר, התיקון שלך בקשר הוא ראשית להבין שלדורון יש שפה שונה משלך, זה לא נגדך

זו השפה והדרך שלו. אתם רוצים קשר אמיתי לא קשר של ריצוי, וקשר אמיתי דורש אמת ואמון.

אתה דורון תלמד  לתת אמון בתמר ובוויסות הזוגי שהיא מביאה. כי קשר אמיתי צריך חיבור בעוד מימדים, גם במימד הרגשי התקשורתי. תמר  מביאה את המקום האמיתי שבו היא נמצאת על מנת שתגיעו בהמשך לחיבור עמוק ועוצמתי.

מנגד תמר עליך לעמוד ולתבוע את מקומך מתוך עמידה איתנה והתעקשות על האמת.

להכניס את הקשר האמיתי לתוך השגרה על מנת שלא יווצרו כל כך הרבה פערים, זה מסע וזו דרך שצריך לעבור.

האנרגיה  שלו אליך חשובה מאוד, היא כוח מניע לקשר והיא צריכה להיות מתועלת לזוגיות ולבית.

כשאת מרגישה שאין הוא מביא את זה למקומות המשפחתיים/זוגיים עליך לעמוד באומץ מול זה ולהביא את הקול שלך ואתה דורון, לאט לאט, ככל שיבנה האמון בינכם, תוכל להביא את כל האור שבך לתוך קשר של אמת. 

הקב"ה זיווג ביניכם בין היתר על מנת להתמודד ולתקן  בעצמכם את המקומות האלה.

יחד עם זאת צריך שתהיה השתוקקות, הקשר הזוגי הוא קשר בחירי הוא לא נועד לשם סבל, נהפוכו הוא נועד למציאת חוויות משותפות.

זה לא פשוט לעמוד מול המקומות החשוכים והמכאיבים. הרבה פעמים מעדיפים להתעלם ולהמשיך הלאה, אבל כנראה עכשיו הקשר שלכם מספיק יציב ועמוק כדי להעלות לשלב נוסף בו האמת היא המובילה ולא ריצוי או פחדים. 

תמר לא באמת קל לעמוד איתן מול אדם שאוהבים, אדם שהוא בן זוגך שנים רבות, פחדת להיות "מכשפה או רעה" אבל עליך להבין תמר שזו לא האמת. להיות אמיתית, טוב יותר מלהיות טובה.

את לא האמנת שאם תעמידי בתוקף את המקום האמיתי שאת נמצאת, הוא לא יעזוב אותך פחדת מנטישה.

התיקון שלך הוא להתמודד מול התכונות הטבעיות והפחות מתוקנות שלו, אבל דורון, כל זה לא יכול לקרות אם אתה לא תתן בה אמון ותבין ששותפות מלאה בתחזוקת הבית, כביסות, כלים, חינוך וגידול הילדים זו אנרגיה זוגית".

"אתה תוכל להפסיק להרגיש "מסונג'ר" כשתקלוט את כמות הנתינה שיש לתמר כלפיך, כלפי הבית והילדים".

"אני לא מבינה למה הוא לא אמור לבד לעשות את זה? זה הבית שלו כמו שזה הבית שלי" אמרה.

"מבחינת אחריות, זה אפילו יותר אחריות שלו מאחריות שלך, הרי, כשהוא נשא אותך לאשה הוא חתם על זה שידאג לכל הצרכים שלך ומן הסתם לצרכים של הבית. המשמעות של זה שמבחינת אחריות, האחריות שלו גדולה יותר. אבל, מבחינת המקום הנפשי הטבעי, הוא סובב בטבע שלו ולכן הוא מעדיף באופן טבעי להשקיע את האנרגיות שלו בדברים אחרים שמעניינים אותו. זה לא בגלל שזה לא מעניין אותו אלא בגלל שזה מוטבע בו.

 "זה פשוט לא ייאמן, כל הגברים האלה כולם אותו דבר" הגיבה תמר.

"לא נכון. כל גבר עומד בפני עצמו ביחס לחינוך שהוא קיבל ולמה שהוא עבר בחיים. עד כמה הוא הצליח לתקן ולעצב את הטבע שלו ולהיות מוכן לקשר של נישואין.

כולנו צריכים לעבור תיקון במקומות שונים, טבעי ששניכם מתנגדים לתהליך כי זה יושב לשניכם על אותן נקודות תורפה.

בשביל להצליח להתגבר על ההתנגדות הטבעית שיש לכם למקומות האלה, נדרשת התבוננות עקבית, להתחיל להתבונן על הקשר ולתפוס אותו מתוך משקפיים זוגיים ולא אינדיבידואלים".

בהצלחה רבה.

חנה דיין

MA טיפול זוגי ופרטני

מתמחה בליווי לצמיחה מתוך משבר

ברוח הפסיכולוגיה היהודית

קליניקה פרטית בנס ציונה

מטפלת ומייעצת גם בזום

ליצירת קשר ומאמרים נוספים לחצו כאן>>> 

טלפון: 054-4480705

מייל: [email protected]




ייעוץ נישואין חיי זוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד