כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עשרות ציפורים: נתפס חשוד בציד לא חוקי • צפו

האכיפה נמשכת - פקחי רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי בסיוע כוחות צה"ל ומודיעין מג״ב עצרו חשוד בציד, לכידה וסחר של ציפורי שיר שהינם חיות בר מוגנות באזור חברון

עשרות ציפורים: נתפס חשוד בציד לא חוקי • צפו
הפשיטה על בית החשוד צילום: רט''ג והמנהל האזרחי

הלילה (בין שני לשלישי), בתום חקירה מודיעינית משולבת נתפס סוחר ציפורי בר נדירות באזור חברון. בפעילות משותפת של פקחי רשות הטבע והגנים במנהל האזרחי, כוחות צה"ל ובסיוע מודיעין מג"ב, פשטו הכוחות על ביתו של חשוד בסחר חוחיות ולכדו מעל כ 134 ציפורי שיר נדירות חלקם בסכנת הכחדה.

הציפורים שנתפסו והשבתם לטבע - רט"ג והמנהל האזרחי

בחיפוש בביתו של החשוד, נתפסו עשרות רבות של כלובים ובהם 134 חוחיות המוגדרות כחיות בר מוגנות שנמצאות בסכנת הכחדה. בנוסף נמצאו ציפורי שיר מסוגים שונים:

6 בנדוק, 3 תפוחית, 2 ירקון, 3 בזבוז אירופאי 2 בזבוז לבנון, 2 חורפי, 7 חצוצרן, 1 פרוש מצוי.

החשוד שנתפס תושב חברון חשוד בציד הציפורים ובסחר, נעצר במקום והועבר יחד עם הממצאים לחקירה ברשות הטבע ומשטרת ישראל. הציפורים יעברו בדיקה וטיבוע ויושבו לטבע.

ארז ברוכי ממונה חקירות במחוז יו״ש ברשות הטבע והגנים ובמנהל האזרחי:

החוחית הנה ציפור מאוימת בציד וסחר בישראל. היא נחשבת לאחת מציפורי השיר הפופולריות בקרב מגדלים וציידים. הביקוש הגדול בשווקים והדרישה לציפור השיר הצבעונית, שניחנה בשירה עליזה וקולנית, הביאו לירידה במספרה בעשורים האחרונים בעקבות ציד וסחר.

החוחיות המשמשות כפיתיון בעת הציד סובלות פעמים רבות משברים ברגליים ופציעות בכנפיים, וחוחיות רבות שמוסלקות נחנקות ומתות בדרך כלל מוכרים הציידים את החוחיות שנלכדו למטרות רבייה ולהכלאה עם קנרים, כדי ליצור ציפור כלאיים המכונה "בנדוק". תופעת הציד של החוחיות והכלאתן עם קנרים נחשבת לנפוצה ברחבי הארץ, פקחי הרשות עושים לילות כימים על מנת להפסיק תופעה זו, להביא לדין את פורעי החוק ולשמור על אוכלוסייה גדולה ומתפקדת של ציפורי השיר".

ציפור ציד ציפורים לא חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד