כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
היום הגורלי

מחר הניתוח: מוטי בן השש יקבל אוזן חדשה- בזכותכם!

מרדכי בן השש והוריו כבר טסו לארה"ב והתקבלו בבית החולים להכנה לניתוח • מחר יהיה היום הגורלי שבו תבוצע השתלת האוזן והוא יתחיל לשמוע כאחד האדם • אמו מספרת בדמעות: "הוא נולד עם אוזן אחת בלבד, מאז שגדל קצת, הוא מרגיש מוזר ומנוכר"

מחר הניתוח: מוטי בן השש יקבל אוזן חדשה- בזכותכם!
הילד מוטי צילום: באדיבות המצלם

שש שנים אחרי שנולד עם אוזן אחת בלבד, יצא הילד מרדכי עם אביו ואמו לארה"ב לניתוח מסובך שהוא צפוי לעבור מחר, במהלכו תושתל לו אוזן חדשה.

במקום בו היתה אמורה להיות אוזן, מותקן כיום מכשיר שמיעה בולט למדי. כבר בגיל צעיר עבר מרדכי ניתוחים וטיפולים שנועדו לאפשר לו לשמוע באופן חלקי.

הילד התפתח בצורה מופלאה, הוא הבן התשיעי במשפחה, הוא מוקף באהבה אינסופית של האחים הגדולים וההורים המסורים, וההתפתחות השכלית והרגשית שלו, מדהימות.

עם זאת, הקושי בשמיעה והעובדה שהוא נראה שונה משאר בני האדם, מקשים עליו מאוד.

ההורים מבינים שבקרוב הוא יגיע לגיל שבו היעדרה של האוזן עלול יהיה לגרום לו לצלקות נפשיות קשות. החברים יתחילו לשאול שאלות, הפחות חכמים מביניהם עלולים גם ללעוג לו חלילה, וכל יציאה לרחוב תהיה כרוכה מבחינתו בדרך ייסורים וחתחתים שיצטרך לעבור כשאנשים צעירים ומבוגרים כאחד, נועצים בו מבט תמה וסקרן: להיכן נעלמה האוזן החסרה?

הקליקו כדי לסייע למרדכי בן השש לשמוע ולהיראות כמו החברים שלו>>>

באחרונה הם הוזמנו לבצע את הניתוח המיוחל. בעבר אמרו שיהיה אפשר לבצע אותו רק בגיל 11, אבל מאז עולם הרפואה רשם התקדמות גדולה וניתן לבצע את הניתוח הזה כשהילד עוד בן שש, לפני שיתחיל לפתח את כל הצלקות הנפשיות הנוראיות הללו.

מדובר בטיפול יקר ומורכב שעלותו 100 אלף דולרים. בשקלים זה יוצא כמעט 350 אלף שקלים. קופת החולים בחנה את הנושא ואשרה השתתפות בסכום של 120 אלף שקלים. מדובר בהשתתפות מכובדת מאוד, אבל היא רחוקה מלהספיק, שכן מעבר לעלות הטיפול עצמו, צריכה המשפחה גם לממן את כרטיסי הטיסה, משך השהות בארה"ב, השגת אישורים, בדיקות, נסיעות בתוך ארה"ב במשך כל זמן האשפוז ועוד.

הם רצו למכור את הבית... מה הם לא יעשו כדי לעזור לילד הזה? הכל הם יעשו! אבל אנשים טובים התערבו והעמידו אותם על טעותם. אתם תצילו ילד אחד, ותכבידו עליו ועל כל הילדים האחרים, אם חלילה תשקעו בחובות שלא תהיה לכם אפשרות להתמודד איתם.

לשם כך הוקמה קרן 'אוזן שומעת', והמשפחה והחברים נרתמו כדי לסייע כמיטב יכולתם, אלא שהניתוח צפוי להתקיים מחר ועדיין חסר סכום משמעותי כדי להגיע אל היעד ולכסות את העלויות שלו.

מחר, אחרי הניתוח מרדכי הצדיק יהיה לראשונה כאחד האדם. הוא לא ייאלץ להסתיר את האוזן שלו, לא ירגיש זר ומנוכר.

לכל אחד מאתנו יש את הזכות וההזדמנות לקחת חלק במצווה הכבירה הזאת, ולתרום סכום כסף כדי שבעזרת ה' הילד הזה יגדל בריא ושלם כמו כולם. אסור להחמיץ את ההזדמנות הנפלאה הזאת.

ובזכות זה שסייענו לילד יהודי יקר לשמוע היטב, להיראות כמו כל החברים שלו, נזכה במידה כנגד מידה שנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות.

הקליקו כדי לסייע למרדכי בן השש לשמוע ולהיראות כמו החברים שלו>>>

קופת העיר אוזן מוטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד