י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוארך מעצרו של 'המשיח' שרצח את הנער הערבי

מעצרו של יוסף חיים בן דוד, החשוד המרכזי ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, הוארך עד לתום ההליכים נגדו

יוסי בן דוד היום בביהמ"ש. צילום: פלאש 90
יוסי בן דוד היום בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

פרטי כתב האישום; נטל תרופות פסיכיאטריות
לפי כתב האישום, שניים מהנאשמים, הבגיר ואחד הקטינים לוקים בהפרעת אישיות מזה שנים ארוכות. ומטופלים בתרופות פסיכיאטריות.

כמו כן, מואשמים הבגיר ואחד הקטינים בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא וניסיון לשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתת חנות בכפר חיזמא.

היועץ המשפטי לממשלה מסר: "כתב האישום מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי. רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל יעשו כל שלאל ידן ויפעלו בנחישות, בכל הכלים העומדים לרשותן, להיאבק בעבריינות שייסודה בשנאה וגזענות".

על פי כתב האישום, על רקע חטיפת הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, יצאו הבגיר ואחד הקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו. בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר.

מעט לפני כניסתם ליער ירושלים, ביקש נאשם 1 מהשניים האחרים את מכשיר הטלפון של מוחמד אבו חדיר, וזרק את הבטרייה של הטלפון והשמיד כרטיס הזיכרון של הטלפון בסוברו כי מדובר בכרטיס ה"סים".

נאשם 1 הניף את הלום והיכה בראשו של הקורבן שתי מכות תוך שהוא צועק לעברו "זה בשביל משפחת פוגל" במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השניה. בעקבות זאת נפצע הקורבן בראשו ושני כתמי דם החלו להתפשט בכובע ה"סווטשרט" שכיסה את ראשו.

בהמשך אף בעט בו שלוש פעמים תוך שהוא אומר "זה בשביל אייל", "זה בשביל גלעד", "זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים החטופים.

ב-2.7.14, סיכמו הבגיר והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם.

בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם". וחטפו ורצחו את מוחמד אבו חדיר. הוא נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות.

בנוסף, ב-15.6.2014, הבגיר אמר לקטין כי הוא מעוניין לשרוף חנות בכפר חיזמא כיוון שנטר טינה לבעליה על רקע קניה שביצע בחנות בעבר. השניים נסעו לחנות כשברשותם דלק בבקבוק. ניפצו את חלונות החנות בעזרת לום ושפכו את הדלק לתוך החנות והעלו אותה באש.

לפי כתב האישום, נאשם 1 מטופל בתרופות פסיכיאטריות מזה מספר שנים. בין השאר, סובל הנאשם מ-OCD, נאשם 3 סובל מ- OCD ונוטל תרופות פסיכיאטריות לטיפול בנושא.

בסמוך לשעה 05:00, נסעו הנאשמים לשותף עיסקי של הנאשם 1 בשכונת ארמון הנציב והשאירו לו מסגרות למשקפיים. משם נסעו הנאשמים לביתו של הנאשם 1 ביישוב אדם שם ניגנו על גיטרות והלכו לישון.

שלושת הנאשמים בכניסה לבית המשפט בדיון הקודם. צילום: פלאש 90




נאשמים בן דוד נקמה רצח אבו חדיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד