ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

לאחר 30 שעות: אזעקת שווא בעוטף עזה

תושבי הדרום נבהלו לרגע - עד שהתברר שמדובר באזעקות שווא • סגן רה"מ הבריטי: "להשהות משלוחי הנשק לישראל"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

לאחר 30 שעות שקט: בשעה 14:02 הופעלו אזעקות צבע אדום בישובי עוטף עזה, כפר עזה וכפר מימון, ביום השני להפסקת האש.

מדובר צה"ל נמסר, כי מדובר באזעקות שווא, וכי לא זוהה שום שיגור של רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.

לאחר שהפסקת האש החזיקה יממה, נפתח הבוקר בקהיר המו"מ להפסקת אש קבועה.

סגן ראש ממשלת בריטניה ניק קלג כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי "הצבא הישראלי עבר את הגבול בפעילותו בעזה" - לדבריו "יש להשהות את משלוחי הנשק" בשל פעילות ישראל בעזה.

התאחדות הסטודנטים בבריטניה הודיעה כי היא מצטרפת לחרם על ישראל: בישיבה שנערכה הצביעו 23 תומכים מול 18 מתנגדים על ההצטרפות לחרם - במסגרת ההחלטה התאחדויות הסטודנטים ברחבי בריטניה יוכלו להטיל סנקציות נגד ישראלים ולתמוך בקמפיינים של חרם נגד מוצרים ישראלים בקמפוסים. התאחדות הסטודנטים היהודית גינתה את המהלך.

משרד הפנים האיטלקי הודיע כי אימאם מרוקני גורש מהמדינה לאחר שהשמיע הערות אנטישמיות במהלך דרשה במסגד סמוך לוונציה. עיתון איטלקי דיווח כי האירוע התרחש בשבוע שעבר כשהאימאם אמר במהלך הדרשה: "אללה, הרוג את היהודים עד שלא יישאר שורד אחד".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסר בעקבות החלטת מועצת זכויות האדם של האו״ם: "אסור לתת יד ואסור לשתף פעולה עם גורמים המבקשים להטיל רפש בישראל ולתלות בה אשם של פשעי מלחמה".

"בשעה שהדי הלחימה מתפוגגים וכולנו - בעיקר תושבי הדרום - מקווים לחזור לשגרה מבורכת, בעולם מתחילים לטוות את המערכה המשפטית והבינלאומית נגדנו. המערכה על התודעה, על המוסריות ועל הלגיטימציה עוד לפנינו. איננו מופתעים מהעמדה החד-צדדית של רוב הגורמים הבינ"ל, אבל הפעם אנו למודי ניסיון מדו"ח גולדסטון שהיה כתב פלסתר נבזי ומעוות, ספוג באווירה אנטישמית ששוב מרימה ראשה".
דרום אנטישמיות אזעקה בריטניה חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד