כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הוציאו לו את התוספתן

בן 4 התלונן על כאבים בבטנו, זה מה שהרופאים גילו

רופאים נדהמו לאחר שגילו שכאב של ילד בן ארבע נגרם כתוצאה מצמיד מגנטי שהוא בלע. תחילה הרופאים אבחנו את הילד עם דלקת תוספתן חריפה והוציאו לו את התוספתן. בהמשך הרופאים גילו את הצמיד

בן 4 התלונן על כאבים בבטנו, זה מה שהרופאים גילו
השרשרת צילום: sciencedirect.com

ילד בן 4 התלונן על כאבים עזים, לאחר בדיקה התגלה צמיד מגנטי בבטן. "אנו מציגים מקרה של ילד בן 4 שבלע חרוזים מגנטיים רבים", נכתב במחקר רפואי, המקרה אשר אמור להתפרסם בפברואר 2023 ב "Journal Of Pediatric Surgery Case Reports".

על פי המאמר הרפואי, הילד שמקום מגוריו לא פורסם בשל צנעת הפרט, פונה לבית החולים לאחר שחווה כאבי בטן במשך יומיים, כולל הקאות ושלשולים. לאחר בדיקה, הרופאים אבחנו בתחילה את הילד עם דלקת תוספתן חריפה והוציאו לו את התוספתן. עם זאת, כאבי הבטן שלו נמשכו והוא אפילו החל להקיא שלושה ימים לאחר ההליך.

השרשרת בתוך הגוף

לאחר שהתסמינים שלו עדיין לא פחתו, גם יומיים לאחר מכן, הרופאים ביצעו אולטרסאונד כדי לראות מה לא בסדר. ואז גילו את הסיבה המבהילה לכאב שלו: לילד היה צמיד בבטן. צילומי רנטגן נלווים מציגים את העצם הזר, המציג לולאה של חרוזים שנכנסו בתוך חלל הבטן של הילד. ההורים נדהמו באותה מידה כמו הרופאים, שכן הם לא ראו את בנם בולע משהו חריג.

כדי להחמיר את המצב, התכשיט שחדר לגוף חסם את מעיו של הילד ואפילו חפר בורות במעיו. על מנת למנוע נזק נוסף, ביצעו הרופאים ניתוח לפרוטומיה חירום ניתוח שבו מנתחים מבצעים חתך בחלל הבטן, והסירו את הצמיד שהורכב מ-18 חרוזים מגנטיים בצורת משושה. הם גם תיקנו את החורים בדופן המעי של הילד.

למרבה המזל, הילד התאושש מהר ושוחרר לאחר שהרופאים בדקו וגילו שהוא במצב בריאותי תקין. בתקרית דומה בשנת 2020, ילד בן 5 בסין היה כל כך מאוהב במגנטים שהוא בלע 123 חרוזים מגנטיים, אותם הרופאים נאלצו להסיר מקיבתו במהלך ניתוח של ארבע שעות.

עורכי המחקר ציינו: "המטופל בלע 18 חתיכות של חרוזים מגנטיים בצורת משושה לאורך זמן לא ידוע, אך בשל צורותיהם הזהות, הם הצליחו למשוך את עצמם ולהתיישר זה עם זה כדי ליצור מקבץ הגורם לחסימה בשל המעיים. ייתכן שהטעם המתכתי של החרוזים המגנטיים הניע את הילד להמשיך להכניס אותם בפיו ובעקבות כך בלע יותר, ההורים טענו כי הם לא מכירים את מקור החרוזים והם לא הגיעו מהבית שלהם".

חרוזים שרשרת מגנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד