י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סקר: 28% סבורים כי חמאס הצליח יותר מישראל

מזמין הסקר היועץ האסטרטגי רוני רימון: "בכניסה לעזה הציפיות היו שהחמאס יזחל על רגליו ויתחנן להפסקת אש"

סקר: 28% סבורים כי חמאס הצליח יותר מישראל

עכשיו כבר אין ספק – סיומה (לפי שעה) של מלחמת "צוק איתן" הותיר טעם חמוץ בליבם של ישראלים רבים. מסקר שהזמין היועץ האסטרטגי רוני רימון, עבור משרדו "רימון כהן שינקמן", עולה כי 28% מהישראלים סבורים כי החמאס השיג במלחמה "תוצאה טובה" או "הצלחה גדולה", וזאת לעומת 21.4% הסבורים כי דווקא ישראל היא שהשיגה הצלחה גדולה, או תוצאה טובה.

יתרה מזאת, ניתוח פרטני יותר אף מגלה כי רק 2.7% מהישראלים סבורים כי המלחמה הסתיימה ב"הצלחה גדולה" לישראל, לעומת 10.4% הסבורים כי החמאס זכה ל"הצלחה גדולה". 45.5% סבורים כי התוצאה מבחינת ישראל היא בינונית. מקצועית, יש לצרף נתון זה למאוכזבים. נתון מעניין נוסף העולה מהשוואת סקר זה, שנערך ביום ב' השבוע, לסקר זהה שנערך לפני כעשרה ימים הוא שאכזבתם של הישראלים עולה: בסקר הראשון הצביעו קרוב ל-25% על ישראל כמצליחה, ובסקר הטרי – רק כ-21%. תופעה הפוכה הייתה בנוגע לחמאס: בסקר הראשון – כ-23% סברו כי ההצלחה הייתה של החמאס ואילו כיום סבורים כך כבר כ-28%.

רוני רימון מסביר: "כאשר צה"ל נכנס קרקעית לעזה הציפיות היו שהחמאס יזחל על רגליו ויתחנן להפסקת אש. הציפיה הייתה גם שצה"ל יכה בחמאס באופן נראה לעין ושהמבצע הצבאי לבדו יביא להפסקת ירי הרקטות. מאחר והציפיות היו בשמים ולא התממשו (כנראה שלא יכלו להתממש) – חלקים לא קטנים בעם התאכזבו. אגב, מעניין יהיה לבצע סקר דומה בעוד זמן, לאחר ההסדרה המדינית, ולאחר שניתנה הזדמנות להפסקת הירי (אם תהיה) מהרצועה – לישראל".

הסקר שהוזמן על-ידי רוני רימון נערך בידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע וד"ר מינה צמח בקרב מדגם כלל ארצי מייצג של 512 נשאלים (יהודים).
עזה רימון סקר ישראלים אכזבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד