כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ומי ירוויח מכך?

התוכנית הדרמטית להחלשת תאגיד השידור נחשפת

הממשלה מתכננת להעביר מאות מיליונים מהתקציב המיועד לתאגיד, לטובת הערוצים המסחריים האחרים. אחת המטרות המובהקות של הממשלה - לחזק את ערוץ 14 ולספק לו תמיכה כלכלית

התוכנית הדרמטית להחלשת תאגיד השידור נחשפת
חדשות 'כאן'. אילוסטרציה צילום: אנטוניה ימין

התוכנית של הממשלה להביא להחלשת התאגיד: שר התקשורת שלמה קרעי, מתבטא בשבועות האחרונים, על תוכניות הממשלה החדשה שיגרמו להחלשת חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי 'כאן', בטענה שהוא "אינו מייצג את אזרחי ישראל" ועל כן - אין צורך שהמדינה תממן אותו אלא עליו להיות מופרט.

בתוך כך, על פי דיווח הערב (שלישי) ב'חדשות 13', הממשלה, מתכננת להעביר בהובלת שר התקשורת קרעי, מאות מיליונים מהתקציב המיועד לתאגיד השידור, להפקות המקור שלו ולסדרות - לטובת הערוצים המסחריים האחרים. על פי הדיווח אחת המטרות המובהקות של הממשלה, היא לחזק את ערוץ 14 ולספק לו תמיכה כלכלית.

בנוסף, הממשלה מתכוונת להקים קרן, שמטרתה לייצר תחרות בין הערוצים השונים על התקצוב מהמדינה. מטרת הקמת הקרן היא להביא להתמתנות של ההתנגדות בערוצים המסחריים לסגירת התאגיד. כתוצאה מהקרן שתוקם יוכלו הערוצים האלו להנות מהתקציבים, שהוקצו בין היתר לטובת התאגיד.

יצוין כי כאשר מביטים על הרפורמה של קרעי ונתניהו לערוצי התקשורת, צריכים להביא בחשבון גם את דבריו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שהציב מעין רף לא מוגדר למימון ממשלתי של יצירות תרבות, במסגרתו יישלל התקציב מיצירות תרבותיות, שלכאורה גורמות לפגיעה בשמה הטוב של מדינת ישראל.

שלמה קרעי תאגיד השידור הציבורי ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד