כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החמאס הזהיר: לא למסור מידע על הרוגים

הזהיר ממסירת פרטים אודות פעילי טרור שנהרגו: "ישראל משתמש במידע כדי להצדיק את הפשעים נגד האזרחים"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

אמש (שלישי) מעט לפני השעה 23:00, פרסם משרד הפנים בעזה בדף הפייסבוק שלו הודעה, בה הזהיר את הפלסטינים ממסירת פרטים אודות פעילי טרור שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן". זאת, מאחר "שהכיבוש (ישראל) אוסף את כל המידע הזה ואת הדיווחים ומשתמש בהם כראיות כדי להצדיק את הפשעים שלו נגד האזרחים (הפלסטינים)".

בהודעה נכתב: "משרד הפנים והביטחון הלאומי (בעזה) קורא לבני עמנו (הפלסטיני) ולפלגי ההתנגדות להיות ערניים בנוגע לפרסום מידע ותמונות הנוגעים לחללי ההתנגדות והזכרת פרטים אודות נפילתם כחללים ומקומות שבהם הם נפגעו. זאת מאחר שהכיבוש אוסף את כל המידע הזה ואת הדיווחים אודות החללים ומשתמש בהם כראיות להצדקת הפשעים שלו נגד האזרחים והצדקת הרס הבתים וכמו-כן להפקת תועלת מכך במישור הביטחוני".

עוד נכתב בהודעה, "אנו פונים במיוחד לפעילי הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת השייכים לפלגי ההתנגדות. אנו איתרנו בשעות האחרונות פרסומים רבים, שבהם פרטים רגישים המזיקים לעמנו ולהתנגדות שלו. יש להימנע מכך, שאזכור מעשי הגבורה של חללינו ושל אנשי ההתנגדות שלנו יהווה סיבה לגרימת נזק גדול יותר, שכן המערכה של עמנו נגד הכיבוש עודנה נמשכת".

משרד הפנים ברצועת עזה, הנשלט ע"י חמאס, הינו הגוף הממונה על אכיפת מדיניות ההסתרה וההונאה של חמאס החותרת לצמצם את היקף המידע אודות מספרם וזהותם של המחבלים, שנהרגו במבצע "צוק איתן", מתוך מגמה שלא לפגוע בדימוי ה"ניצחון" שמנסה לבסס חמאס. בו בזמן חותרת חמאס להעצים את מספר ההרוגים האזרחים במגמה להכפיש את ישראל ולהפעיל עליה לחצים הסברתיים, מדיניים ומשפטיים במהלך הלחימה ו"ביום שאחרי".

על פי תחקיר שפרסם המרכז למודיעין ומידע על שם האלוף מאיר עמית, מדיניות זאת של חמאס התבטאה, עד כה, בהימנעות מפרסום נתונים, שיטתיים ומפורטים אודות פעילי חמאס וארגונים נוספים, שנהרגו במבצע "צוק איתן", ובמתן תיאור כוללני של ההרוגים כחללים פלסטינים ויצירת דימוי, שהמדובר באזרחים.

ההודעות היום-יומיות שהוציא משרד הבריאות ברצועה, הנשלט ע"י חמאס, משרתות היטב מדיניות זאת. הודעת משרד הפנים בליל 5 באוגוסט 2014, נועדה, להערכת המרכז למודיעין ומידע על שם האלוף מאיר עמית, להדק את הפיקוח על פרסום מידע אודות פעילי טרור, שנהרגו. ברקע עומדת להערכתנו, חשיפת פרטים (כולל צילומים) רבים על זהותם של פעילי טרור, שנהרגו (ראו מסמכי מרכז המידע), בצד חשש אפשרי של חמאס מפני חשיפת זהותם של פעילי טרור רבים נוספים, שגופותיהם עדיין לא פונו מהריסות הבתים.

קישורים:
מקור
טרור עזה ישראל חמאס צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד