כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגין פשעי מלחמה

משטרת הולנד עצרה את ראש הביטחון של דאעש

משטרת הולנד עצרה אדם שהיה לו תפקיד מפתח הן בארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה והן בארגון הטרור דאעש. "על פי החשד, בין 2015 ל-2018 האיש מילא תפקיד ניהולי בשירות הביטחון של דאעש", כך מסרה פרקליטות הולנד

משטרת הולנד עצרה את ראש הביטחון של דאעש
ניידות משטרה צילום: Pixabay

הפרקליטות ההולנדית הודיעה אתמול (שלישי) שהמשטרה עצרה גבר בן 37 ​​החשוד בקשרים לפשעי מלחמה. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי האדם שנעצר מילא תפקיד חשוב בשני ארגוני טרור - ג'בהת א-נוסרה ובדאעש במלחמת האזרחים בסוריה. המשטרה ביצעה את המעצר בכפר ארקל שבדרום-מערב המדינה, שם התגורר החשוד, שהוא למעשה סורי שקיבל מקלט מדיני, כך נמסר בהודעת הפרקליטות.

"על פי החשד, בין 2015 ל-2018 האיש מילא תפקיד ניהולי בשירות הביטחון של דאעש", נכתב. "בתוקף תפקידו בדאעש, הוא גם סייע לפשעי המלחמה שביצע הארגון בסוריה", נאמר בהודעה.

לפני כן, על פי ההערכות, הוא שימש במשך שנתיים ראש הביטחון של ג'בהת אל-נוסרה, המוגדרת כארגון טרור על ידי מדינות מערביות רבות. באותו זמן, האיש היה פעיל במחנה הפליטים ירמוך ובסביבת דמשק. גורמים רשמיים לא ציינו את שמו של החשוד, שאמור להופיע בבית משפט השלום בהאג ביום שישי.

הוא הגיש בקשה למקלט מדיני ב-2019 ועבר לארקל שנה לאחר מכן. המשטרה בהולנד ביצעה מעצרים רבים הקשורים לסוריה בשנים האחרונות, כולל אזרחים זרים שביקשו מקלט שם ואזרחים הולנדים שיצאו לסוריה כדי להילחם. מאז שהחלה בדיכוי הפגנות נגד הממשלה ב-2011, המלחמה בסוריה גרמה על פי ההערכות לכמעט חצי מיליון הרוגים, ומיליונים עקורים.

הולנד דאעש ארגוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד