כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מלחמת אוקראינה

יועצו של זלנסקי התנצל והתפטר בגלל פליטת פה

היועץ לנשיאות אוקראינה התפטר לאחר שאמר כי טיל רוסי שפגע בבניין בדנייפרו והרג 44 בני אדם הופל על ידי קייב ולמעשה גרם למקרי המוות. לאחר שדבריו עוררו זעם בהתחשב בעובדה כי אוקראינה לא מסוגלת להפיל טיל כזה, הוא התנצל והודיע על התפטרותו

יועצו של זלנסקי התנצל והתפטר בגלל פליטת פה
התקיפה הרוסית צילום: כוחות הכיבוי של אוקראינה

היועץ לנשיאות אוקראינה אולקסי ארסטוביץ' הודיע על התפטרותו לאחר שטען כי טיל רוסי שפגע בבניין בדנייפרו והרג 44 בני אדם הופל על ידי אוקראינה. מר ארסטוביץ' התנצל ואמר שעשה "טעות יסודית".

דבריו עוררו כעס נרחב במדינה, ושימשו גורמים רוסים כדי להאשים את אוקראינה. היועץ הוא דמות מוכרת בגלל העדכונים היומיים שלו ביוטיוב, בהם צופים מיליונים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טרם הגיב על החלטתו של מר ארסטוביץ' להתפטר.

שעות לאחר פגיעת הטילים ביום שבת האחרון פגעה בבניין דירות בדנייפרו, מר ארסטוביץ' אמר בתחילה כי נראה כי הטיל הרוסי נפל על הבניין לאחר שהופל על ידי הגנה אווירית אוקראינית.

אך אוקראינה מסרה כי הבניין נפגע מטיל Kh-22 רוסי, ואין לה את היכולת להפילו ולפי הדיווחים הוא מאוד לא מדויק. האוקראינים הגיבו בכעס לדברין של מר ארסטוביץ', וחלקם האשימו אותו בחיזוק עמדת התעמולה הרוסים. כמה חברי פרלמנט אוקראינים חתמו על עצומה הקוראת לפטר את מר ארסטוביץ' כפקיד ממשלתי. הוא פרסם מכתב על התפטרותו ואמר שעשה "טעות יסודית".

"אני מציע את התנצלותי הכנה לקורבנות ולקרובי משפחתם, לתושבי דנייפרו ולכל מי שנפגע עמוקות מהגרסה השגויה שלי בטרם עת של הסיבה לפגיעת הטיל הרוסי בבניין מגורים", כתב בפוסט בטלגרם.

מר ארסטוביץ' הוא אחד הפנים האוקראיניים הציבוריים ביותר של המלחמה, הוא משתמש בערוץ היוטיוב שלו כדי לקיים דיונים יומיים בנושאים הקשורים למלחמה. לערוץ יש יותר מ-1.6 מיליון מנויים, ולעיתים קרובות יש לסרטונים שלו יותר מ-200,000 צפיות. באופן חריג עבור פקידים אוקראינים, הוא מדבר ברוסית ולא באוקראינית.

לפני ההתפטרות שלו, דבריו שימשו גורמים רשמיים ברוסיה כדי להאשים את קייב בנפילת הטיל על בניין המגורים, כך דווחה רשת BBC. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר שהתקפות רוסיות "לא פוגעות בבנייני מגורים" וטען שהן נגרמו על ידי ההגנה האווירית האוקראינית, לדבריו אפילו "כמה נציגים מהצד האוקראיני אומרים כך".

גורמים רשמיים אוקראינים אמרו עד כה שלפחות 44 בני אדם נהרגו בתקיפה בשבת, כולל כמה נעדרים, ושיש "סיכוי מינימלי" למצוא אותם בחיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה דנייפרופטרובסק ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד