כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כמעט שנה למלחמה

זה מנין האבידות באוקראינה | פוטין יישא הצהרה?

ברקע הדיווחים על מצבו הבריאותי הרעוע, פוטין עשוי לשאת במהלך היום "הצהרה חשובה" כהגדרת כלי תקשורת במדינה שתעסוק במלחמה המתמשכת באוקראינה תכף שנה שלמה | בינתיים האבידות שהוא סופג בה הולכים וגדלים

זה מנין האבידות באוקראינה | פוטין יישא הצהרה?
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מצבה של רוסיה במלחמה הולך ונראה רע. כך לפחות לפי הספירה של צבא אוקראינה קרוב ל-117 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה שבעוד חודש תמלא שנה מאז הפלישה ב-24 בפברואר 2022 בהוראתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

אם הנתונים שמפרסם צבא אוקראינה מהימנים למרות שסביר להניח שיש לה אינטרס להעצים את המפלה הרוסית בשטחה - משמע שרוסיה איבדה יותר חיילים באוקראינה ממה שארה"ב איבדה במהלך מעורבותה במלחמת העולם הראשונה. האבדות של רוסיה כבר עלו על אלו שרשמה ארצות הברית במלחמת וייטנאם שם נפלו 58,220 חיילים אמריקנים ובמלחמתה עם קוריאה נפלו 36,516 חיילים.

לפי הערכה אחרונה של סוכנות הידיעות 'רויטרס', לפחות 42,295 מאזרחי אוקראינה נהרגו עד כה, ו-54,132 נפצעו. לפחות 15,000 מאזרחי אוקראינה מוגדרים כנעדרים.

חיילים רוסיים שנשבו. צילום: צבא אוקראינה.

כ-14 מיליון איש מוגדרים כפליטים במדינות שונות אליהם נמלטו מאימת המלחמה, כ-140,000 בניינים נהרסו כליל והנזק לרכוש אוקראיני מוערך בכ-
350 ביליון דולרים.

בתוך כך, ‏דריכות לקראת "הצהרה חשובה" שאותה צפוי למסור היום (רביעי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניין המלחמה המתמשכת באוקראינה. כך לפי דיווחים בתקשורת הרוסית. אולם הקרמלין לא אישר זאת. לפי אותם דיווחים, הצהרתו של פוטין צפויה להיות ביום לציון 80 שנה לשבירת המצור על לנינגרד שהוחזקה על ידי גרמניה הנאצית.

העובדה שהקרמלין לא אישר את קיום ההצהרה יתכן וזאת בשל חשש מביטולה ברגע האחרון כפי שאירע לאחרונה מס' פעמים וכל זאת ברקע הדיווחים על מצבו הבריאותי של הנשיא פוטין הולך ומחמיר.

צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים חיילים הרוגים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד