י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ומהם היעדים הפופולריים

הסקר בדק: עם מי הישראלים אוהבים לטוס לחו"ל

גם אתם אוהבים לטוס לבד או מעדיפים חבר, או את המשפחה? סקר חדש שבדק את הרגלי הטיסות של הישראלים בשנת 2022 מציג נתונים מעניינים שאולי יפתיעו אתכם | כמו מהם היעדים הפופולאריים אליהם טסו הישראלים

הסקר בדק: עם מי הישראלים אוהבים לטוס לחו"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

רוב הישראלים בחרו לטוס בשנת 2022 בעיקר ליעדים הקרובים. יעדי הטיסות המבוקשים הם ליעדים הקלאסיים לחופשות עיר כמו רומא, לונדון ופריז ויעדי חבילות נופש כמו בטומי, אנטליה, רודוס, כרתים ובורגס. כך עולה מסקר שערכה חברת התיירות גוליבר.

מנתוני הסקר עולה כי רוב הישראלים (55%) מתחילים לחפש חופשה ללא העדפה מיוחדת למקום ממנו יזמינו אותה, ובוחרים לבצע השוואות בין כמה אלטרנטיבות בדרך. לעומתם, 11% הזמינו חופשה ליעד שרצו מהמקום אותו הם בחרו מבלי לערוך השוואות. היתר ביצעו השוואות בין יעדים או בין ספקים שונים.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

רוב מוחץ של 93% טסו ליעד אחד בלבד, בניגוד ל-7% שטיסתם האחרונה כללה שני יעדים ויותר. כשנשאלו מה עיקר השיקולים בבחירת הטיסה, מחיר הטיסה היווה את השיקול המרכזי עבור כשליש מהמשיבים, והיווה את התשובה הפופולרית ביותר (34%). עוד שיקולים מרכזיים בקרב הנוסעים היו: תאריכי המראה וחזרה (22%), שעות ההמראה והנחיתה (10%), וטיסה ישירה ללא עצירות ביניים (16%).

עם מי הישראלים נסעו?

קרוב למחצית (47%) מהטיסות מתבצעות בהרכב משפחתי, בו חוץ מבן/בת הזוג, מצטרף לפחות עוד קרוב משפחה אחד. מעט מעל לרבע מהטיסות (28%) הן זוגיות (עם בן/בת הזוג בלבד). כחמישית מהטיסות הן עם חברים בלבד – ללא בני משפחה (19%) ושיעור קטן יחסית של 6% טסים לבד.

כשליש (31%) ציינו כי טסו עם אל-על בטיסתם האחרונה, וזוהי חברת הטיסה המובילה בפער ניכר על חברות הטיסה האחרות. לאחריה ממוקמות חברות הלואו-קוסט Wizz (11%) ו-Ryanair (10%) ולאחר מכן החברות הישראליות ישראייר (7%) וארקיע (6%). טיסות לואו-קוסט חביבות במיוחד על הישראלים, עם למעלה מ-40% מהמשיבים שהעידו שטסו עם חברת לואו-קוסט בטיסתם האחרונה.

שדה תעופה | צילום: אנספלש.

חודש השיא בתיירות מבחינת הזמנות היה חודש אוקטובר, ואחריו חודש אוגוסט, בהם נרשמו ביקושים גבוהים במיוחד. 25% מהנוסעים בחרו להזמין את החופשה שלהם בין חודש לחודשיים מראש, בעוד 13% הזמינו את החופשה שלהם עד שבועיים מראש.

מבחינת תיירות הפנים, אילת היא העיר שמככבת ברשימת עשרת המלונות המבוקשים בארץ ב-2022: לוט ים המלח, דן פנורמה אילת, נפטון אילת, מלכת שבא, ישרוטל ריביירה, אמריקנה אילת, דייויד ים המלח, בראון לייטהאוס אילת, ישרוטל המלך שלמה, ישרוטל רויאל גארדן.

זיו רונן, מנכ"ל קבוצת גוליבר מסר בתגובה לנתונים: "למרות עלייה במחירים, המושפעת רבות מעליית מחירי הדלק, התייר הישראלי חזר לטוס הרבה בשנה האחרונה, נהנה מהשמיים הפתוחים ובעיקר מהיעדים האירופאים. דובאי, שהיא יעד חדש יחסית, כבר תפסה את מקומה כאחד היעדים המועדפים ביותר על הישראלים, לצד שלל יעדים פופולריים אחרים שאנחנו רואים ומזהים. אם בעבר הישראלים בחרו לטוס בקושי פעם בשנה, בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים טסים למעלה מפעם בשנה, ובעיקר סביב אוקטובר ואוגוסט, כאשר רבע מהישראלים מעדיפים לסגור את החופשה הבאה שלהם כחודש-חודשיים מראש. למרות הנהירה לחו”ל, הישראלים לא זנחו את תיירות הפנים שממשיכה לרשום ביקושים גבוהים".

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של אוכלוסיית מדינת ישראל בגילאי 21+ תוך כדי שהוא בוחן מגמות בעולם התיירות הישראלי. 

טיסות לחול טיסות בינלאומיות חופשה בחו"ל גוליבר סקר דעת קהל תיירות בארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד