כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חצי שנה חלפה

מה עלה בגורלו של הפעוט שאותר בקרטון

כחצי שנה חלפה מאז אותר פעוט בקרטון בעיר עכו ומאז אין לו דורש מקרב בני משפחתו. לאחר שהניסיונות עלו בתוהו מסתמן כי הוא יועבר לאימוץ 

מה עלה בגורלו של הפעוט שאותר בקרטון
הקרטון שבו אותר התינוק צילום: דוברות המשטרה

כחצי שנה לאחר שאותר בתוך קרטון בעיר העתיקה בעכו, הפעוט צפוי להתחיל בהליך אימוץ, לאחר שכשלו המאמצים ליצור קשר עם הוריו הביולוגיים – כך מפרסם אדר גיציס ב-N12.

כזכור, הפעוט טלטל מדינה שלימה כאשר עוברת אורח גילתה אותו בחודש אוגוסט האחרון בהכרה מלאה כשהוא שוכב בתוך קרטון. הוא פונה על ידי צוות מגן דוד אדום למרכז הרפואי לגליל בנהריה. עם צאתו מהפגייה, שהה הפעוט בחודשים האחרונים באמנת חירום, כשבמקביל פעלו במשטרה וברשויות על מנת לאתר את הוריו.

עוד בנושא:

לפי הדיווח, ההערכה היא שאמו מתגוררת בשטחי הרשות הפלסטינית והיא זו שהניחה אותו בעכו ושבה לביתה, אך גם לכך לא הושג אימות רשמי. לגן גורמי הרווחה ממליצים לפתוח בהליך אימוץ רשמי שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים. הכל בכפוף לאפשרות שעדיין מונחת על השולחן, שהוריו הביולוגיים יבקשו לקבל אותו בחזרה ולגדלו בחיקם. אך הסיכויים לכך נראים קלושים.

הקרטון בו אותר הפעוט | צילום: דוברות המשטרה.

מונאי ג'מל, חובשת מד"א שטיפלה בו לראשונה, פגשה אותו בפגייה אז בבית החולים וסיפרה בראיון ל'ערוץ 12': "חשוב לי כבן אדם לראות שהוא בסדר ושהוא יגדל כמו שצריך". לדבריה, "הוא ישן כמו נסיך, הפעם לא בקרטון, ומטפלים בו כמו שצריך".

ג'מל הוסיפה כי "היה מספיק לי לראות אותו ולראות שהוא בסדר ויציב. זה שונה לחלוטין מכל הבחינות מאיך שמצאתי אותו. מצאנו אותו במצב שאי אפשר היה להעריך כמה שעות הוא היה לבד ורצינו לראות שהוא בהכרה מלאה – פשוט מצאנו תינוק קטן לבד, מאוד שונה ממה שראיתי בפגייה".

עוד סיפרה חובשת מד"א כי "השוטרים חילצו אותו מהקרטון ופגשנו אותו בתחנת המשטרה, בדקנו שלא קרה לו שום דבר ושמצבו בסדר. אחרי זה דיווחנו לבית החולים שיגיע אליהם תינוק שגילו לא ידוע ושימשכו לטפל בו. זה מקרה שהוא מאוד חריג שכמעט אף פעם לא היה. צריך לנטרל את הרגשות בשביל להציל חיים – אחרי זה מתאפסים על עצמנו ושואלים את עצמנו: 'וואו, מה הלך פה?'".

היא סיפרה כי "אני יודעת שזאת מחמאה שאפשרו לי לראות אותו בפגייה. חשוב לי כבן אדם לראות שהוא בסדר ושהוא יגדל ויהיה כמו שצריך, ושהוא מגיע למשפחה נורמלית". כך חובשת מד"א מונאי ג'מל שטיפלה ראשונה בתינוק.

תינוק בקרטון עכו אימוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד