כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'יום ליום': לאן נעלמו תקציבי המיגון של בתי הכנסת?

חוזרים לשגרה הפוליטית • בטאון ש"ס בתחקיר נגד סגן שר הדתות הרב אלי בן דהאן: מדוע לא מוגנו בתי הכנסת בדרום?

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

ביטאון ש"ס נגד סגן השר מהבית יהודי: עיתון 'יום ליום' מפרסם כתבת תחקיר העוקבת אחר ישום דבריו של סגן השר לענייני דתות אלי בן דהן בנוגע למיגון בתי כנסת.

כזכור, לפני מספר שבועות במהלך מבצע 'צוק איתן' נפל רסיס על בית כנסת בתל אביב. בן דהן מיהר לפרסם כי המשרד לשירותי דת יממן מיגוניות לבתי כנסת בקו האש, כאשר בשלב ראשון יתוקצבו מיגוניות לבתי כנסת בישובי עוטף עזה ושדרות.

מלבד זאת סגן השר שלח מכתב לגבאי בתי הכנסת בו הצהיר כי נעשתה פניה למשרד האוצר על מנת להביא לתקצוב נוסף עבור מיגון בתי הכנסת.

אלא שלטענת כתב העיתון אבי רוזן, במשרד האוצר לא ידוע על פנייה כזו. לדברי המשרד, משרד הדתות מתוקצב באופן שנתי תקציבים מיוחדים למיגון.

כך גם לדברי העיתון, גבאי בתי הכנסת עמם שוחח לא ידעו לספר על תקצוב מיוחד למיגון שהגיע בעקבות פנית סגן השר.

מקרה קיצוני במיוחד מתואר שהתרחש בבית כנסת בבאר שבע כאשר בהישמע אזעקה המתפללים נטשו את ספר התורה מונח על הבימה וברחו מבית הכנסת בהיעדר מיגון מתאים.

העיתון מציין כי נעשתה פניה לדוברות משרד הדתות כדי לברר עמם את הדברים וזו הפנתה אותם לדוברת סגן השר שבחרה אף היא שלא להגיב.

יצויין עוד כי קודם פרסום הדברים ב"בחדרי חרדים" נעשתה פניה נוספת לדוברת, אך זו סירבה להגיב. לכשתתקבל תגובתה - היא תפורסם במלואה.
בן דהאן משרד הדתות יום ליום מיגון בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד