י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

אובמה: עזה לא יכולה להיות מנותקת לנצח

משבר במשא ומתן בין המשלחת הישראלית לפלגים הפלסטיניים, על רקע שאלת פתיחת המעברים בעזה • האירופים מציעים לסייע בניהול המעבר ברפיח • הנשיא האמריקני ברק אובמה: "עזה לא יכולה להישאר מנותקת לנצח אך יש להתחשב בצורכי הבטחון של ישראל" • הפלגים הפלסטיניים מאיימים לחדש את האש מחר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"עזה לא יכולה להיות מנותקת לנצח", כך אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה הלילה (ה') במסיבת עיתונאים מיוחדת.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא במסיבת עיתונאים מיוחדת לשמור על הפסקת האש שהושגה, והוסיף כי כל פתרון ארוך טווח חייב לכלול הסרת המצור מעל רצועת עזה תוך שמירה על ביטחונה של ישראל.

נשיא אמר כי, ""אמרתי מההתחלה ששום מדינה לא יכולה לסבול רקטות הנורות לעבר עריה, וכתוצאה מכך תמכתי בזכות ישראל להגן על עצמה ולעשות מה שצריך למנוע ירי רקטות ומניעת מנהרות שנחפרות לביצוע התקפות טרור. חשוב לזכור שחמאס פעל בצורה בלתי אחראית, כשהציב משגרי טילים במרכזי אוכלוסייה וסיכן אוכלוסייה בגלל האסטרטגיה הצבאית הזו.

"אין לי אהדה לחמאס, אבל יש לי אהדה רבה לאנשים הפשוטים ברצועה שנאבקים שם אך יש להכיר בכך שעזה אינה יכול להישאר מנותקת מהעולם לנצח, מצב בו לא ניתן לספק לאנשים שחיים שם הזדמנויות, תעסוקה וצמיחה כלכלית.

אובמה הוסיף כי "נמשיך לעבוד במלוא המרץ כדי לקדם את התהליך"

גורמים במצרים טוענים כי המשלחת הישראלית התעקשה במהלך השיחות בקהיר על התנאים של פירוז עזה מנשק, והתנגדה לנמל הימי ושדה התעופה. אם כי הסכימה להתגמש בנושא של שחרור האסירים, הסרת המצור והגדלת מרחב הדיג.

מקור דיפלומטי גרמני מסר כי צרפת, בריטניה וגרמניה הציעו לשלוח מטעם האיחוד האירופי כוח משימה שיסייע בניהול מעבר רפיח בדרום רצועת עזה כחלק מהרצון הבינלאומי לשקם את הרצועה.

לדבריו, שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר ומקביליו בלונדון ופריז הביעו את הסכמתם לשלוח כוח לגבול מצרים-עזה.

בכירים בחמאס אמרו אתמול כי טרם הושגה הסכמה על הארכת הרגיעה, והזרוע הצבאית של הארגון הבהירה כי היא תחדש את הירי ביום שישי.
משבר עזה חמאס שיחות קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד