כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ארבע דרכים שבהן אפשר לתמוך בנשים שילדו זה עתה

החיים עם תינוק קטן סובבים סביב הרצונות והצרכים שלו, כך שפעמים רבות הרצונות והצרכים של הנשים היולדות או הזוג הצעיר, נדחקים לסוף הרשימה ואינם זוכים להתייחסות הולמת. כדי לעזור להן לעבור את החודשים הראשונים ולהתמודד טוב יותר עם השינוי העצום והמבורך בחייהן, הינה כמה דרכים שבהן ניתן להציע להן עזרה ותמיכה

ארבע דרכים שבהן אפשר לתמוך בנשים שילדו זה עתה
תינוק צילום: freepik

נשים אשר יולדות ומביאות לעולם חיים חדשים, לפעמים חשות מבוכה או אי נוחות לשתף אחרים בתחושותיהן לאחר הלידה. המעבר מחיים זוגיים שבהם הייתם רק שניכם לחיים עם תינוק שזה עתה נולד, טומנים בחובם אושר גדול אך יחד עימו ישנם גם אתגרים לא קטנים. כמעט כל אישה לאחר לידה מרגישה אושר עצום, התעלות גדולה, אהבה כלפי התינוק ויחד עם כל אלה גם עייפות רבה, תשישות ובלבול.

החיים עם תינוק קטן סובבים סביב הרצונות והצרכים שלו, כך שפעמים רבות הרצונות והצרכים של הנשים היולדות או הזוג הצעיר, נדחקים לסוף הרשימה ואינם זוכים להתייחסות הולמת. כדי לעזור להן לעבור את החודשים הראשונים ולהתמודד טוב יותר עם השינוי העצום והמבורך בחייהן, הינה כמה דרכים שבהן ניתן להציע להן עזרה ותמיכה.

ארוחה משביעה וטעימה

אחד התחומים שנשים יולדות מספרות כי אינן מספיקות לעשות הוא להכין לעצמן ארוחה חמה, בריאה ומזינה. כיוון שטיפול בתינוק סביב השעון גוזל את מרבית הזמן והאנרגיה, לא נותר לרוב כוח להכין ארוחה חמה לעצמן.

דרך נפלאה לעזור ולפנק הן את היולדות והן את בני הזוג יחד היא, להכין להם ארוחה חמה או רק מנה אחת שאותה יוכלו לחמם ולאכול כרצונם. ישנו מגוון גדול של מנות קלות ומהירות שניתן להכין, אם כי חשוב לבדוק מה אסור לאכול בהנקה אם הן מניקות.    

כמה שעות של שינה רצופה

העזרה הטובה ביותר שאותה ניתן להעניק לנשים שזה עתה ילדו היא כמה שעות של שינה רצופה ללא הפרעות וללא צורך לקום ולטפל בתינוק. כיוון שנשים רבות מעדיפות שלא להזמין בייביסיטר לצורך מנוחה בלבד, זו עזרה שניתן להעניק רק כחברה או בת משפחה.

אפשר לתאם מראש מועד שבו מגיעים לביתן ומניחים להן לישון במיטתן בעוד שהתינוק מטופל בבית של חברה קרובה, שכנה או אחות, ובמקרים מסוימים אפילו נשארים איתו בסלון אפשר להכין מראש ערכת לידה שבה נמצאים כל הדברים החיוניים לשם טיפול בתינוק, כדי שהיולדת תזכה לכמה שעות של מנוחה חיונית והכרחית.

כוס קפה ומאפה

לאחר לידה אימהות מבלות שעות רבות עם תינוקן שנולד עד שאינן מוצאות זמן להקדיש לעצמן – לקרוא ספר או עיתון, לצפות בסרט או הצגה, לצאת לגיחה קטנה לקניון או לשתות קפה עם חברה. אם זו העזרה והתמיכה שאותה רוצים להגיש להן, אפשר לתאם עם בן הזוג, בייביסיטר או חברה אחרת שישגיחו על התינוק בעוד שהן תצאנה מהבית לבילוי נשים משותף ואיכותי.

שיחת נשים, גם אם קצרה, תהיה כמו זריקת אנרגיה ועידוד ותאפשר להן לחדש כוחות ולהתרענן. אם הדבר אפשרי, ניתן לקבוע בילוי שבועי או דו שבועי באופן קבוע.

קבלה ללא תנאים וביקורת

כל אימא טרייה זקוקה לתמיכה נוספת שאינה חומרית, וזו קבלת התמיכה והחיזוק החיובי בכך שהיא עושה את תפקידה כאם בצורה הטובה ביותר. תחושת הבלבול הגדולה המלווה הורים טריים, עלולה לגרום לנשים רבות להרגיש רגשות אשם על כך שאינן "אימהות טובות" מספיק. על כך  שהעייפות, התסכול, חוסר הסבלנות ועוד מגוון רגשות עצום הוא שלהן בלבד.

התמיכה הטובה ביותר שכל אישה זקוקה לה בכל נקודת זמן, אך בעיקר בעת גידול הילדים, היא קבלה ללא תנאים וללא ביקורת מצד חברותיה ונשים אחרות הקרובות אליה. תמיכה שתינתן ללא מילים, רק בהעברת התחושה שהיא הכי טובה בעולם וכי הדרך שבה היא מגדלת את תינוקה או ילדיה הגדולים יותר, היא הדרך המוצלחת ביותר.

הנקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד