כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עוקץ הצעירים

באמצע העבודה: המשטרה פשטה על המשרד ועצרה חשודים

משטרת ישראל עצרה ארבעה חשודים בחשד שהפעילו חברה בשם "מכללת גורילה" ובמסגרת פעילותם, נטלו הלוואות עם פרטי הצעירים שפנו אליהם באמצעות מצג שווא ובהיקף מצטבר של למעלה מ-200,000 ש״ח

באמצע העבודה: המשטרה פשטה על המשרד ועצרה חשודים
המעצר צילום: משטרת ישראל

במהלך השבועות האחרונים התקבלו בתחנות המשטרה ברחבי הארץ 12 תלונות נגד חברה בשם "מכללת גורילה". עפ"י התלונות, צעירים שהתעניינו בקורסים מקצועיים מקוונים בתחומים שונים פנו לחברה, ובמעמד השיחות התבקשו למסור כרטיס אשראי לצורך בחינת זכאותם למימון הקורסים.

בנוסף נדרשו לחתום על טפסים ולמסור פרטים מזהים נוספים. בהמשך אותם צעירים שעפ״י החשד נעקצו, גילו להפתעתם שהוקמו על שמם הלוואות חוץ בנקאיות לכאורה למימון הקורסים כאמור, זאת מבלי שהסכימו לשלם או להירשם לקורס. מדובר בכספים שנעקצו מ-12 קורבנות כאמור, בהיקף של למעלה מ-200,000 ש"ח.

החודש יחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים החלה בחקירת כלל התלונות שהתקבלו ברחבי הארץ וביצוע מגוון פעולות חקירה סמויות לחשיפת זהות החשודים ולאיסוף ממצאים וראיות. 

אתמול (שלישי) החקירה הפכה לגלויה, כשחוקרי ההונאה ובלשי ימ"ר ירושלים הגיעו למשרדי החברה בגבעת שאול בירושלים עם צו חיפוש של בימ״ש. במהלך החיפוש נתפסו מחשבי החברה ומסמכים שונים.

בלשי ימ"ר ירושלים עצרו במקום לחקירה 4 חשודים בשנות העשרים והשלושים לחייהם (מתגוררים בירושלים, בית שמש, קרית מלאכי וחשוד נוסף במגדל העמק). החשודים נלקחו לחקירה ביחידת ההונאה של ימ"ר ירושלים בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה ועבירות על חוק שירותי תשלום. 

היום צפויה המשטרה לבקש בבימ״ש השלום בירושלים את הארכת מעצרם לצורך מיצוי החקירה. לצד המשך החקירה, המשטרה קוראת לכל מי שנפל קורבן למעשה עוקץ דומה לדווח על כך בהקדם למשטרה או להגיש תלונה מקוונת/באחת מתחנות המשטרה הקרובות לביתו. 

 

 

הונאה עוקץ מכללה צעירים הלוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד