י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שימוש ציני בשואה

לברוב: "גישת המערב לרוסיה כמו 'הפתרון הסופי' של היטלר"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום כי ארצות הברית הכינה קואליציה של מדינות אירופיות כדי לטפל בבעייה הרוסית באותו האופן שבו חיפש היטלר "פתרון סופי" למיגור יהודי אירופה

לברוב: "גישת המערב לרוסיה כמו 'הפתרון הסופי' של היטלר"
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (רביעי) כי ארצות הברית הכינה קואליציה של מדינות אירופיות כדי לפתור את "השאלה הרוסית" באותו אופן שבו חיפש אדולף היטלר "פתרון סופי" למיגור יהודי אירופה. לברוב, שעורר סערה בינלאומית בשנה שעברה באמירות שונות על היטלר, אמר כי וושינגטון משתמשת באותה טקטיקה כמו נפוליאון והנאצים בניסיון להכניע את אירופה כדי להרוס את רוסיה.

"הם מנהלים מלחמה נגד ארצנו עם אותה משימה: 'הפתרון הסופי' של השאלה הרוסית". "כמו שהיטלר רצה 'פתרון סופי' לשאלה היהודית, עכשיו, אם אתה קורא פוליטיקאים מערביים, הם אומרים בבירור שרוסיה חייבת לסבול תבוסה אסטרטגית", אמר לברוב.

לברוב עורר זעם בעבר באמירות על היטלר. במאי האחרון אמר כי למנהיג הנאצי היה "דם יהודי".

לברוב, בירך גם על תרגילים צבאיים משותפים בין מוסקבה לבייג'ין כחיזוק השותפות האסטרטגית החדשה של שתי המדינות. הוא גם האשים את המערב בחיפוש אחר דרכים להכעיס את סין בשלל נושאים, כמו מעמדה של טיבט וטייוואן.

לברון טען כי סין חזקה מול ארה"ב, ולכן וושינגטון נאלצת "לגייס" את המערב כדי לתמוך באג'נדה נגד בייג'ינג.

רוסיה וסין חתמו על שותפות "ללא גבולות" בפברואר האחרון, ימים לפני שמוסקבה פלשה לאוקראינה. הקשרים הכלכליים של שתי המעצמות צמחו כאשר קשריה של רוסיה עם המערב הצטמצמו. עם זאת, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודה בפומבי שלנשיא סין שי ג'ינפינג יש "חששות" לגבי פעולותיה של רוסיה באוקראינה.

סין מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד