כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בשל התקיפות האנטישמיות

שיעורי הגנה עצמית בשכונות יהודיות בברוקלין

לאחרונה צצים שיעורי הגנה עצמית בשכונות יהודיות בברוקלין וזאת בעקבות תקיפות נגד תושבים חרדים שהחריפו מאוד בחודשים האחרונים. התקריות האנטישמיות בעיר ניו יורק הוכפלו במהלך השנתיים האחרונות

שיעורי הגנה עצמית בשכונות יהודיות בברוקלין
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

עמנואל לנדסמן, חסיד חב"ד אב לחמישה, המתגורר בקראון הייטס, אומר כי העלייה האחרונה בהתקפות אנטישמיות מדאיגה מאוד. אבל במקום לפחד, הוא החליט ללמוד איך להילחם.

בשלוש השנים האחרונות למד לנדסמן קרב מגע, "אני אדם יהודי בעליל", אמר לנדסמן לאתר NY Jewish Week, "באתי להתאמן בגלל כל ההתקפות האנטישמיות ומה שקורה סביבנו, היו צועקים עליי מתוך מכוניות שנוסעות, הילד שלי חזר הביתה ואמר שאנשים הולכים ברחוב וצועקים עליו".

"יש הרבה אנשים שמעולם לא השתמשו באגרוף בחייהם", אמר לנדסמן על האימונים שלו, "אני לא מבקש ממך להצטרף לליגת אומנויות הלחימה, אבל צריך להיות מסוגל לעמוד על שלך כשמישהו מאיים עליך באלימות. אתה צריך לדעת מתי לברוח או מתי אתה צריך להגן על עצמך".

לאחרונה צצים שיעורי הגנה עצמית בעצימות גבוהה בשכונות יהודיות בברוקלין, במיוחד בתגובה להתקפות רחוב על תושבים חרדים, ניתוח של נתוני המשטרה הראה שהתקריות האנטישמיות בעיר ניו יורק הוכפלו במהלך השנתיים האחרונות.

"רוב החברים שלנו הם יהודים", אמר חייל צה''ל לשעבר קורי פלדמן נשיא ארגון הגנה יהודי "הלוגו שלנו הוא כוכב יהודי. זה די ברור מי אנחנו ומה אנחנו מייצגים".

פלדמן הוסיף כי הוא יש ביקוש רב לשיעורים הללו, הכוללים כיתות נפרדות לגברים ולנשים, "כבר יש לנו 40 אנשים בניו יורק, עם עוד רבים שרצו להצטרף, אבל לא היה לנו מקום להכיל את כולם" פלדמן הוסיף שככל שמתגברות ההתקפות האנטישמיות על יהודים, אנשים "מודעים לצורך בכך".

"אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא הרתעה", אמר פלדמן. "אנחנו רוצים לוודא שאתה הולך לחשוב פעמיים לפני שאתה מתחיל לדחוף את הבחור ברכבת התחתית שחובש כיפה".

השיעורים בברוקלין יתקיימו ברובע של חברת מועצת העיר איננה ורניקוב, היא אמרה שהיא "מעורבת מאוד" עם השיעורים, היא למדה שיעורים בעצמה ואמרה שהיא פועלת לספק מימון מהמשרד שלה השנה, אך סירבה לדון בפרטים.

"חשוב ביותר שכל יהודי, במיוחד יהודים אורתודוקסים בעליל, יעשה זאת", אמרה ורניקוב. "ראיתי נשים מתאמנות וצוברות מיומנויות, אתה מפתח גישה וביטחון שאם אתה הולך ברחוב ותשתמש בכישורים כמו שצריך, התוקף ימנע ממך".

אנטישמיות בארה"ב ברוקלין קרב מגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד