א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מחיר אנושי גבוה

רוסיה איבדה יותר חיילים מאשר ארה"ב איבדה במלחמת העולם הראשונה

אוקראינה טוענת כי רוסיה איבדה קרוב ל-117,000 חיילים מאז תחילת הפלישה בפברואר האחרון. מספר גבוה מזה שאיבדה ארה"ב במהלך מלחמת העולם הראשונה. ב-24 שעות בלבד נהרגו באוקראינה 870 חיילים רוסים

רוסיה איבדה יותר חיילים מאשר ארה"ב איבדה במלחמת העולם הראשונה
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

116,950 חיילי רוסיים נהרגו מאז ה-24 בפברואר האחרון, כך על פי הנתונים האחרונים שפרסם צבא אוקראינה אמש (שלישי). אוקראינה דיווחה כי ב-24 השעות האחרונות (יום שלישי) בלבד נהרגו באוקראינה 870 חיילים רוסים.

לשם השוואה, ארה"ב איבדה 116,516 חיילים במהלך מלחמת העולם הראשונה, מתוכם יותר מ-63,000 סבלו ממקרי מוות שאינם קשורים לקרבות, אלא בעיקר למחלות.

האימפריה הרוסית, שהקיפה בזמנו את שטחה של אוקראינה, איבדה 1.8 מיליון לוחמים במהלך הסכסוך העולמי הראשון של המאה ה-20. במהלך מלחמת העולם השנייה ספגה ברית המועצות יותר מ-8.6 מיליון הרוגים, כך לפי משרד ההגנה של המדינה. אם המספרים שהציגה אוקראינה השבוע נכונים, כוחות הקרמלין איבדו יותר חיילים מאשר ארה"ב איבדה הן במלחמות וייטנאם והן במלחמות קוריאה, מלחמות שנפרשו על פני 25 שנים, כך דיווח 'ניוזוויק'.

נראה שהנתונים האחרונים של אוקראינה עולים בקנה אחד עם דברים שאמר גנרל צבא ארה"ב מארק מיילי לגבי המחיר האנושי של הסכסוך בין אוקראינה לרוסיה בנובמבר האחרון. הגנרל הבכיר יו"ר המטות המשולבים העריך בזמנו כי צבא רוסיה ספג יותר מ-100,000 חיילים הרוגים ופצועים באוקראינה - והוסיף כי הכוחות של אוקראינה "כנראה סבלו מרמה דומה של אבדות".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב מלחמת העולם הראשונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד