כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ספר זכרונות חדש

פומפאו התלוצץ עם קים שהוא 'עדיין מנסה להרוג' אותו

במהלך הפגישה ב-2018 בין מזכיר המדינה האמריקני דאז מייק פומפאו לבין רודן צפון קוריאה, התלוצצו השניים על כך שהאמריקאים רוצים לחסל את. קים. השניים חייכו למצלמה לאחר הבדיחות

פומפאו התלוצץ עם קים שהוא 'עדיין מנסה להרוג' אותו
דוברות הבית הלבן

בספר הזיכרונות שייצא בקרוב, שר החוץ האמריקני לשעבר מייק פומפאו מספר על היכרות מביכה עם הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און במרץ 2018, שהסתיימה בכך שפומפאו אמר לקים כי "וושינגטון עדיין מנסה להרוג אותך".

קים פנה לפומפאו "אדון מנהל" כשהוא מתייחס לתפקידו הקודם כראש ה-CIA. "לא חשבתי שתופיע. אני יודע שניסית להרוג אותי". פומפאו כתב: "הצוות שלי ואני התכוננו לרגע הזה, אבל בדיחה על התנקשות לא הייתה ברשימת הדברים שהוא עשוי לומר כשהוא מברך אותך", כתב פומפאו בספרו, ומוסיף כי הוא החליט לזרום עם קצת הומור משלו.

"אדון. היושב-ראש, אני עדיין מנסה להרוג אותך", אמר פומפאו, קים הגיב על כך בצחוק, קים נשאר עם חיוך וכך הצטלמו השניים כשהם מחייכים לאחר חילופי הדברים ביניהם. "הוא נראה בטוח שאני צוחק" כתב פומפאו.

הפגישה בין פומפאו לקים הניחה את הבסיס לפגישה הראשונה מתוך שלוש בין העריץ הצפון קוריאני והנשיא דונלד טראמפ, שהתקיימה בסינגפור באותו יוני. הפגישה השנייה בין טראמפ לקים התקיימה בפברואר הבא בהאנוי, וייטנאם, ושני המנהיגים נפגשו בפעם השלישית והאחרונה באזור המפורז הקוריאני ביוני 2019.

פומפאו כותב שמטרת ביקורו הייתה "לתקן את המאמצים הכושלים של העבר שלא חיסלו את הנשק הגרעיני להשמדה המונית של צפון קוריאה, ולמעשה הובילו לאיום המוגבר הנוכחי".

צפון קוריאה הגבירה מאז את תוכנית הטילים שלה, ובדקה יותר מ-70 טילים בליסטיים ואחרים המסוגלים להגיע ליבשת ארה"ב, דרום קוריאה ויפן ב-2022.

מייק פומפאו קים ג'ונג-און ארה''ב צפון קוריאה CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד