כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פסנתר של ניחוחות

"בורא עשבי בשמים וקנאביס רפואי"

צמח הקנאביס מפיץ ניחוח מתוק-חריף המורכב מעשרות טרפנים הנפוצים גם בצמחים אחרים • מוזמנים לקרוא על מגוון סוגי הריחות ועל המעשה בו בירך הגר"ח קנייבסקי זצוק״ל על צמחי קנאביס שהובאו לפניו

"בורא עשבי בשמים וקנאביס רפואי"
ריח הקנאביס צילום: FREEPIK

לתפרחות קנאביס רפואי יש ניחוח חזק ומיוחד שקל לזהות ממרחק - אך האם ידעתם כי אין זו ארומה אחת ובלעדית, אלא שילובים משתנים של עשרות ניחוחות מעולם הצומח? על הריחות שמאפיינים עשבי בושם, פרחים, פירות ושאר מיני צומח אחראים טרפנים: קבוצה של רכיבים אורגניים בעלי ארומות וסגולות רפואיות פוטנציאליות מגוונות ומשתנות. מהניחוחות ומהתועלות הפוטנציאליות של הטרפנים תוכלו ליהנות גם בלי שום אישור רפואי מיוחד, רק צריך לדעת איפה הם מסתתרים.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

צמחי קנאביס מפיצים ניחוח ייחודי שקל לזהות ממרחק רב ויכול להיות מאופיין לרוב כמתוק וחריף. למרות ייחודו, מסתבר שהניחוח הבלעדי שמאפיין את צמח הקנאביס בכלל מורכב מריחות אחרים שאנחנו יכולים לזהות בעולם הצומח, ובעיקר במיני בשמים שונים - על כך למעשה בירך הרב קנייבסקי ז״ל על צמחי קנאביס שהובאו אליו ״בורא מיני בשמים״. נוסף על כך, מסתבר שהניחוחות שאנו חשים מצמחים שונים מעידים גם על פוטנציאל לסגולות רפואיות.

הארומות שניתן לחוש מצמחים שונים נוצרים בזכות תרכובות אורגניות שמופקות בהן ונקראות ״טרפנים״. יש עשרות טרפנים שונים, לכל אחד ארומות ותועלות ייחודיות משלו. נוכחותם משפיעה באופן ישיר על הטיפול בקנאביס רפואי, אך כולם יכולים ליהנות מהתועלות הפוטנציאליות שלהם. אז בפעם הבאה שאתם נהנים מניחוחו הבולט של הקנאביס או כל צמח אחר - הכירו את התועלות והסגולות שהארומות האלה יכולות להעניק לכם.

מה זה ריח של קנאביס?

צמח הקנאביס מפיץ ניחוח מתוק-חריף המורכב מעשרות טרפנים הנפוצים גם בצמחים אחרים. לראיה, הבסיס המתוק או החמצמץ של הניחוח של צמח הקנאביס מזכיר בדרך כלל פירות הדר, פירות טרופיים או פרחים שונים, בעוד התווים החריפים והמורכבים יותר מזכירים קליפות עץ, צמחי תבלין או פלפל. יחד אליהם מתווספים לעתים גם טרפנים המייצרים ניחוחות טחובים שמזכירים בעוצמתם גבינה, או אפילו בואש. הרכבים שונים של טרפנים מייצרים ארומות שונות, וצמח הקנאביס מתאפיין בפרופיל עשיר ומגוון שמשתנה בין זן אחד למשנהו. 

זאת אומרת, כמעט כל ניחוחות הצומח בעולם נובעים בזכות מקבץ טרפנים שיחסם משתנה, כמו פסנתר עם קלידים קבועים שיכול ליצור סימפוניות משתנות. הסימפוניות האלה מעצבות לא רק ארומה אלא גם סגולות רפואיות פוטנציאליות שנפוצות לא רק בטיפול עם קנאביס רפואי, אלא גם בפגישה עם צמחים אחרים. 

ניחוחות פירותיים, פרחוניים ומתוקים

את הארומה המתוקה או החמוצה שמאפיינת את צמח הקנאביס נהוג להגדיר כפירותית, פרחונית, הדרית או מתוקה ברוב המקרים. כאשר תווים אלו דומיננטיים, זה ככל הנראה מצביע על נוכחות אחד או כמה מהטרפנים הבאים:

חשוב לציין כי למרות שטרפנים נפוצים מאוד בתפרחות קנאביס רפואי, התועלות של הטרפנים הבאים נגישות במגוון דרכי שימוש ודרך מגוון צמחים. להתייעצות בנושא פנו לרוקח בבית המרקחת הקרוב לביתכם. אולי חבל שהתחלנו בקינוח, כי כל מי שהרגיש פעם ניחוח של תפרחת קנאביס יודע שיש בארומה לא רק תווים מתוקים אלא גם גוונים מורכבים שמזכירים עשבי תבלין, מאפים וקטורת - זה המקור שלהם:

ניחוחות עשביים, אפויים ומתובלים

את הבסיס המתוק והפירותי שמאפיין את הארומה של צמח הקנאביס מעשיר בדרך כלל גם גוון עצי, מתובל וחריף שמזכירה עשבי תבלין, עצים וקטורת. את קבוצת הניחוחות האלה מרכיבים ככל הנראה אחד או יותר מהטרפנים הבאים:

פסנתר של ניחוחות

אם כך, הניחוח המתוק - חריף הייחודי של צמח הקנאביס מורכב מרכיבים אורגניים שנפוצים בכל עולם הצומח ונקראים טרפנים. התווים שמאפיינים את הבסיס המתקתק - חמצמץ והפירותי בארומה מרכיבים טרפנים שנמצאים בפירות, פרחים וצמחים שונים. את התווים שמאפיינים את הבסיס העצי, האדמתי והחריף יותר ניתן למצוא בעצים שונים, כמו גם בצמחי תבלין וירקות. אם כך, הניחוח של צמח הקנאביס הוא לא אחיד - אלא סימפוניה של ניחוחות.

כמו פסנתרים זהים המפיקים סימפוניות משתנות - הצמחים בעולם מעצבים את הארומה המיוחדת שלהם בזכות היחס המשתנה של הטרפנים בין צמח לצמח. וספר התווים שקובע את הטרפנים בצמח לא מעצב רק את הארומה, אלא גם את התועלות הרפואיות הפוטנציאליות שלהם. טרפנים המרכיבים זן קנאביס מסוים יכולים להשפיע באופן מהותי על הפוטנציאל הטיפולי שלו - והדבר תקף גם לכל צמח אחר. 

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

 

קנאביס בשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד