ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"יש מחוקקים בירושלים"

פסילת דרעי בבג"ץ: סערה במערכת הפוליטית

השר גולדקנופף: "יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר באריה דרעי". אייכלר: "פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר האדם הסביר". מלכיאלי: "אות קלון ואיבוד סופי של העם באמון בבג"ץ" לפיד: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק"

פסילת דרעי בבג"ץ: סערה במערכת הפוליטית
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המערכת הפוליטית כמרקחה בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את מינויו של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה בשל "חוסר סבירות קיצונית".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה והשבת אמר בתגובה לפסיקת בג"צ: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט".

לדבריו, "יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה".

שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ: "אחרי שהשמאל הפסיד בקלפי, חובשי הגלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית ממגדל השן. אנו תומכים תמיכה מלאה בהליכי החקיקה הנדרשים בכדי להחזיר את הרב דרעי לתפקיד שר בהקדם".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה לפסיקת בג"צ דרעי בעילת סבירות: "פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר "האדם הסביר". זהו מעשה של התנשאות ועליונות משפחת המשפט. הם מכתיבים כי רק חילוניות, כפירה ואתאיזם זה סביר בעיניהם. הם בזים לציבור המאמינים בבורא עולם ובתורתו, ולשיקול דעתם של רוב היהודים בארץ ישראל כפי שבא לידי ביטוי בקלפי".

אייכלר הוסיף: "הם חושבים שהסבירות ההגיונית נמצאת דווקא אצלם, והאמת היא שלרוכל בשוק מחנה יהודה, בשוק הכרמל ובשוק הערבי בחיפה ולנהגי המוניות וכל אדם ישר יש שכל סביר יותר, מאשר אנשי תרבות הרוע והדיכוי הדיקטטורי".

סגן השר אורי מקלב הגיב על פסיקת דרעי ואמר: "זו פסיקה של עוול ברור מאוד לכל אחד המראה את הצורך בשינוי השיטה הקיימת במערכת המשפט. פסיקה זו תהפוך לטריגר המניע לשינוי חקיקה מהותיים בכדי לייצור את האיזונים המתבקשים במערכת המשפט".

סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר אמר: "בג"צ שוב הוכיח היום כי עילת הסבירות אינה סבירה בעליל, תוך התיימרות להחליף את דעת העם ורצונו הברור, לראות את אריה דרעי כשר בממשלה כמייצג נאמן של מאות אלפי מצביעים, כפי שהוברר בבחירות האחרונות אך לפני כחודשיים. הקואליציה מאוחדת בצורך להשלים את הצעדים הנדרשים שיאפשרו מינוי מחדש של דרעי לשר כחוק ובקרוב מאד בעזרת השם".

שר הדתות ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "החלטת מפלגת בג"ץ כנגד רצון העם שרוצה את אריה דרעי כשר וכמשנה לרוה"מ, היא אות קלון ואיבוד סופי של העם באמון בבג"ץ. 400 אלף בוחרי ש"ס כולם מאוחדים מאחורי יו"ר התנועה אריה דרעי וחשים פגיעה קשה וצורבת. שוב הוכח כי חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים מודרים על ידי בית המשפט".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אוריאל בוסו כתב בחשבון הטוויטר: "רק מניח: שופט מזרחי אחד לא פסל!".

שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסק הדין על השר דרעי: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום.
לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"צ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ואמר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות - היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!".

ח"כ דני דנון הגיב להחלטה וכתב: "יש מחוקקים בירושלים - אריה דרעי יהיה שר בממשלת ישראל".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לפסיקת בג"צ: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק".

לדבריו, "אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי אמרה: "ברור שהחלטת בית המשפט קשה לאזרחיות ואזרחים רבים. אבל במדינה דמוקרטית, מכבדים את הכרעת בית המשפט, מימין ומשמאל. כולם שווים בפני החוק. על נתניהו ודרעי להפגין אחריות ולכבד את הכרעת בית המשפט. כל החלטה אחרת היא מרד של הממשלה במדינת ישראל ומתן הכשר לכל אדם לעבור על החוק ולא לכבד החלטות בית משפט".

בג"ץ המערכת הפוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד