כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הוגש כתב אישום

תיעוד: פלסטינים מיידים מטענים לעבר קבר לרחל

כתב אישום הוגש נגד שלושה מחבלים שיידו מטעני צינור לכיוון מתחם קבר רחל וכוחות הביטחון הפועלים באזור | צפו בתיעוד 

תיעוד: פלסטינים מיידים מטענים לעבר קבר לרחל
יידוי המטענים לעבר קבר רחל צילום: דוברות המשטרה

בתקופה האחרונה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חקירה בעקבות הפרות סדר אלימות ויידוי מטעני צינור שהתרחשו באזור מתחם קבר רחל מכיוון שטחי איו"ש (מ.פ עאידה). הפרות סדר אלו התרחשו במהלך החודשים האחרונים, כשבמספר מקרים יידו מחבלים רעולי פנים מטעני צינור ואבנים. במקרים אלו כוחות הביטחון הגיבו באמצעים שונים נגד המפגעים.

בתחילת החודש, בפעילות של ימ"ר ירושלים עם מסתערבי מג"ב נעצרו שני חשודים, פלסטינים תושבי מ.פ עאידה בשנות העשרים לחייהם. החשודים נעצרו בבתיהם ובמהלך חיפוש שבוצע ע"י השוטרים בבתיהם, נמצאו שרשראות עם תמונות של מחבלים מארגון טרור. כמה ימים קודם לכן נעצר ע״י המשטרה חשוד נוסף, גם הוא תושב מ.פ עאידה בשנות העשרים לחייו.

לאחר מעצרם נלקחו שלושת החשודים לחקירה בימ"ר ירושלים. מהחקירה במשטרה עולה כי שלושת החשודים פעלו כחולייה ועפ"י החשד נטלו חלק בהפרות הסדר האלימות וכן ייצרו והשליכו מטעני הצינור, לכיוון מתחם קבר רחל ולעבר כוחות הביטחון הפועלים באזור מתחם קבר רחל לשמירת שלומם וביטחונם של המתפללים, זאת במהלך החודשים האחרונים.

חוקרי ימ"ר ירושלים ביצעו מגוון פעולות חקירה במטרה לגבש תשתית ראייתית נגד המחבלים. מהחקירה עולה כי שלושת המחבלים ייצרו בעצמם את מטעני הצינור בבתיהם שבאיו"ש, מחומרים שרכשו בחנויות לחומרי בניין. את מטעני הצינור השליכו ממניע לאומני זאת לטענתם עקבות חיסול מחבלים המשתייכים לארגון טרור בג׳נין ע״י כוחות הביטחון הישראליים.

מעצרם של הנאשמים הוארך בבית המשפט הצבאי מעת לעת, והיום עם סיום החקירה במשטרת מחוז ירושלים, הוגשו נגדם כתבי אישום עם בקשה להארכת מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

מטעני צינור קבר רחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד