כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'יתד' חוזר לשיגרה: "הזהרו מהתקרבות לצה"ל"

עם סיום המבצע הקרקעי בעזה מתריע 'יתד נאמן' מסחף לכיוון צה"ל: "החיבור עם חילונים זה טרף"

חייל וחרדי. צילום: פלאש 90
חייל וחרדי. צילום: פלאש 90

"זהירות מהתקרבות לצה"ל", כך מתריע הבוקר (ה'), עיתון הבית של תנועת 'דגל התורה', 'יתד נאמן'.

מבצע 'צוק איתן', הביא את הציבור החרדי להשתתפות במאמץ המלחמתי עם בתפילה ותורה, והדבר עורר דאגה במערכת העיתון שמא יתפרש הדבר לא נכון.

וכך, בעיתון 'יתד נאמן' הקדישו היום את מאמר המערכת, שנכתב על ידי הרב ישראל פרידמן, עם סיום המבצע תחת הכותרת "אסור שתהיה התקרבות", ובו הינו מתריע כי העובדה שהציבור החרדי עקב והשתתף אחרי המאמץ המלחמתי, תורגם לא נכון.

"בבתי כנסיות שפכו צקון לחש לבל תהיינה חלילה פגיעות בנפש, בחזית ובעורף, והתפללו לרפואת הפצועים. בהיכלי התורה שם עדיין לומדים עקב הקריאה להארכת הזמן, התחזקו והרבו תורה", נאמר בעיתון, "רבים חוו את דאגת האימהות טרוטות העיניים, והתפללו. כך גם מטבע הדברים, התקשורת החרדית דיווחה באופן אינפורמטיבי על הקורה בחזית ובעורף.

עם זאת, "עובדה זו מחייבת להדגיש: אין כאן שותפות, אין כאן התקרבות!".

כותב המאמר גם הוטרד מכך ש"ככל שחלף הזמן התגנב החשש, שהיתה פה יד מכוונת שניצלה את העיתוי בו כדי "לכרסם בציבור החרדי ולשבור את חומותיו". ומציין
שורה של יוזמות - למשל יוזמה של חטיבת גבעתי לגייס חיילים חרדים.

"עכשיו", מסיים המאמר, "עם הכרזת הפסקת האש ויציאת הכוחות, עלינו לזכור כי הדחפור המהרס של החילוניות הישראלית, לא דומם את מנועיו. המזימה נגד לומדי התורה לא נמוגה. הכוונה להכיש ולהחדיר בנו ארס של עכנאי שיצנן את כוח העמידה שלנו, לא פג תוקפה. היא רק מצאה כאלה שהארס כבר חלחל בהם והורעלו, והם משתפים פעולה.

"חייבים להגביה את החומות. כשמתאחדים, זה רק בתפילה וזעקה לבורא עולם שיחוס וירחם, להצלת הכלל והפרט. מגע וחיבור בין המחנה החרדי לחילוני זה טרף".
חרדים צבא חייל יתד נאמן התקרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד