כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בגלל הביקורת? הדתות: הושלם שלב הבקשות למיגון

המתקפה החזיתית על סגן השר בן דהן שהבטיח למגן את בתי הכנסת בדרום הביאה את המשרד לפרסם קול קורא: הושלם שלב הבקשות

בן דהן ודרעי, פלאש90
בן דהן ודרעי, פלאש90

לאחר שעיתון יום ליום טען כי סגן שר הדתות אלי בן דהן לא מיגן את בתי הכנסת למרות הבטחתו, היום מפרסם משרד הדתות כי השבוע הושלם שלב קבלת הבקשות בקול קורא שפרסם המשרד לשירותי דת והובא לידיעתו כי יש בעיה של מיגון בבתי כנסת באזור.

במשרד הדתות מציינים כי לאחר שסייר סגן השר הרב אלי בן דהן במהלך מבצע "צוק איתן" באזור עוטף עזה ושדרות, הובא לידיעתו של סגן השר כי יש חוסר במיגוניות לבתי כנסת באזורים שנמצאים באזור עוטף עזה ושדרות.

לאור כך, הנחה סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, את צוות המשרד להיערך למתן מיגוניות לבתי כנסת בעוטף עזה ובשדרות.

בהתאם לכך, כעבור 6 ימי עבודה בלבד, אגף מבני דת במשרד לשירותי דת פרסם קול קורא ייעודי להגשת בקשות לוועדת חריגים לבתי כנסת. בין הפרמטרים שהיו מצוינים בקול הקורא נכתב:

"סעיף החריגים נועד לתת מענה לבעיות חריגות במיוחד להן לא נמצא מענה במסגרת התבחינים. בשל המצב הביטחוני, ניתן להגיש בקשות עבור מיגון בתי כנסת (ממ"ד מיגונית וכדומה)."

בנוסף, גם בסעיף אמות המידה לבחינת הבקשה הוכנסה אמת מידה של מיגון בתי כנסת (בניית ממ"ד, הוספת מיגונית וכדומה), והכל בהתאם ל"יישום מדיניות ממשלתית לסייע לאוכלוסייה מסוימת/ לאזורים שונים בארץ."

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "הודות לפעילות מהירה של צוות המשרד, פרסמנו קול קורא לבקשות תמיכה חריגות שנועדו לענות על הצורך במיגוניות לבתי כנסת הנמצאים באזור עוטף עזה ושדרות. בשבועות הקרובים הבקשות יידונו בועדת החריגים למיבני דת והן ייענו לפי סדרי העדיפויות שנקבעו."
מיגון מתקפה בן דהן דתות יום ליום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד