כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תדהמה וכאב

מועצת חכמי התורה בביתו של דרעי: "ההחלטה מעידה על עוול ואטימות"

לאחר פסיקת בג"ץ הפוסלת את אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה הגיעו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, השרים וחברי הכנסת לחזקו בביתו. בהודעה שיצאה מטעם הרבנים נכתב: "מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל" | צפו בתיעודים מתוך הבית

מועצת חכמי התורה בביתו של דרעי: "ההחלטה מעידה על עוול ואטימות"
בביתו של דרעי אחרי הפסילה צילום: דוברות ש"ס

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסו הערב (רביעי) בביתו של יו"ר התנועה אריה מכלוף דרעי להבעת תמיכה חזקה בו לאחר שנפסל מלכהן כשר על ידי בית המשפט העליון. "קיבלנו בתדהמה ובכאב רב את פסיקת בג"צ על פסילת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי לכהן כשר הפנים והבריאות, למרות שמאות אלפי שלומי אמוני ישראל תמכו ובחרו בו כנציגם בממשלה. החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל".

הבעת התמיכה האיתנה: "מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים".

עוד מדברי התמיכה: "נמצאים אנו בתוך ימי האבל על הסתלקותו של מרן פאר הדור רבנו שמעון בעדני זצ"ל, ובתוך השנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, אשר הביעו בכל עת את עידודם ותמיכתם לרב דרעי. בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה".

הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' אמר בביתו של דרעי: "אם לא היית יהודי, אף אחד לא היה נוגע בך. אבל אתה אזרח סוג ב'. אם היית הולך עם השמאל - בוודאי שהיו מוחאים לך כפיים ומשבחים אותך. בג"צ הכשיל אותך. אתה יותר מסוכן להם".

הגאון רבי משה מאיה, זקן חברי המועצת, תקף ואמר: "אני זוכר בקום המדינה, היו עושים אחד במאי, מצעדים, דגלים אדומים והכל", פתח הגר"מ. "מה היה עושה סטאלין? כל מי שלא מצא חן בעיניו ולא הלך בתלם שלו - שלח אותו לסיביר".

הרב מאיה תקף בדבריו את בית המשפט העליון: "זה מדינה שכך היא עושה, כל מי שלא מוצא חן בעיניה היא משתדלת להדביק לו תיק. אבל זה לו יעזור לה, אדרבה להיפך. למה? כי כולם רואים פה כמה מטופש כל המשפט הזה. טיפשות שאין היגיון בכלל. לפי דבריהם חצי מדינה יש עליה קלון. יש סוחר שהיה לו עניינים עם מס הכנסה בדרך כלל אחד שניים ונגמר הסיפור. פה לא, משפט, קלון. מבינים שזה רדיפה וקלון".

לסיום אמר: "כתוב במצרים שהקדוש ברוך הוא עושה שבטים במצרים, בתחילה מכה את האלילים שלהם. היום בית המשפט העליון הוא האליל שלהם".

לצד מועצת החכמים הגיעו בכירי הצמרת הפוליטית. לצד חברי שרי וח"כי ש"ס, הגיעו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שר השיכון יצחק גולדקנופף, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר התקשורת שלמה קרעי וח"כ ישראל אייכלר.

מועצת חכמי התורה תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד