כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סמל לוחות הברית

לראשונה: צבא שוויץ ימנה רב צבאי

הצבא השוויצרי החל לשלב רבנים צבאיים ואנשי דת מוסלמים לחיילים היהודים והמוסלמים. עד לאחרונה היו רק אנשי דת לקתולים ולפרוטסטנטים. כדי לסייע לאנשי הדת הנכנסים, נוצרו סמלים חדשים למעילים צבאיים: הסהר האסלאמי למוסלמים ולוחות הברית ליהודים

לראשונה: צבא שוויץ ימנה רב צבאי
חיילים שוויצרים צילום: צבא שוויץ

בשנת 2023 יחגוג צבא שוויץ 140 שנות קיום. מאז ה-1 בינואר, הצבא מקבל לשירות גם רבנים צבאיים ואנשי דת מוסלמים "הרפורמה הזו מגיבה לאבולוציה של החברה השוויצרית, שהיא הרבה יותר רב-תרבותית ומגוונת", מסביר נואל פדריירה, איש דת נוצרי לתחנת הרדיו RTN. "הבנו שהאנשים המתאימים והמוכשרים ביותר ללוות את הצבא הם לא רק מהכנסייה הקתולית או הפרוטסטנטית, אלא שאנחנו יכולים למצוא אותם גם בקהילות דתיות אחרות".

כדי לסייע לאנשי הדת הנכנסים, נוצרו סמלים חדשים למעילים צבאיים: הסהר האסלאמי למוסלמים ולוחות הברית ליהודים. אנשי הדת בצבא השוויצרי מונים 180 איש. למרות הירידה בביקוש הדתי באופן כללי, במהלך תקופת הקורונה, החיילים השוויצרים סייעו בבתי החולים כשהם נשאו גופות, "לחיילים היה חשוב שתהיה אוזן קשבת למי לפנות כדי להגיד את אשר על ליבם" אמר איש הדת נואל פדריירה.

מאז 1883 הצבא השוויצרי מציע למתגייסים וחיילים "תמיכה והקשבה רוחנית". והעובדה שמספר המאמינים נוטה כל הזמן לרדת אינה גורעת מחשיבות המשימה של אנשי הדת בצבא: "אנחנו עם אנשים שמתרחקים ממוסדות דת, אבל ממשיכים להתייסר בשאלות של משמעות, קיום, רוחניות ואמונות. בהקשר הצבאי, בדיוק בשאלות אלו מטפלים אנשי הדת אצל החיילים" אומר פדריירה.

שוויץ רב צבאי אנשי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד