כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עסקת טיעון

שערוריית השוחד: הבכיר האירופי "מסכים לספר הכל"

מנהיג רשת פלילית המעורבת בשערוריית שחיתות באיחוד האירופי הסכים לחשוף אילו מדינות היו מעורבות וכיצד היא פעלה. הבכיר מעדיף להיות עד מדינה ולחתום על עסקת טיעון, מאחר והוא עלול לעמוד בפני עונש מאסר ארוך

שערוריית השוחד: הבכיר האירופי "מסכים לספר הכל"
הכסף שנמצא במזוודה צילום: משטרת בלגיה

חבר פרלמנט אירופי לשעבר, אנטוניו פנצרי, הסכים לעסקת טיעון במסגרת חוק 'מוסרי מידע" (מלשינים) אירופאי. חבר הפרלמנט האירופי לשעבר הוא אחד מארבעה חשודים העצורים בבלגיה בחשד לקבלת שוחד ממדינה במזרח התיכון.

הם חשודים בקבלת שוחד מקטאר וממרוקו בתמורה להשפעה על הפרלמנט בבריסל. קטאר הכחישה בתוקף כי ניסתה להשיג השפעה באמצעות מתנות וכסף, גם מרוקו דחתה בתוקף את הטענות כי היא מחפשת השפעה על נושאים כמו זכויות דיג ומעמדה השנוי במחלוקת של סהרה המערבית.

ארבעת החשודים הואשמו בחודש שעבר בקבלת שוחד לאחר שהמשטרה תפסה כ-1.5 מיליון יורו במזומן במהלך סדרה של פשיטות על דירה, בית וחדר במלון. כולל מזוודה שנמצאה במלון שהייתה ממולאת במזומן.

החשודים האחרים כוללים חברת פרלמנט יוונית מכהנת, אווה קאילי, שהודחה מתפקידה כסגנית נשיאת הפרלמנט, בעלה פרנצ'סקו ג'ורג'ו המכהן כיועץ למדיניות חוץ של הפרלמנט האירופי. והלוביסט ניקולו פיגה-טלמנקה.

לאחר שפנצרי, בן 67, עזב את הפרלמנט הוא הפך לראש קבוצת לובי בשם Fight Impunity. מר פיגה-טלמנקה עבד מאותו בניין בבריסל עבור ארגון לא ממשלתי נפרד. לפי הצהרת התובע הפדרלי של בלגיה, חבר הפרלמנט לשעבר הסכים לעסקת טיעון על פי חוק שחוקק באיטליה, ומאפשר לחברי מאפיה "חוזרים בתשובה" להפוך לעדי מדינה, כך דווח ה-BBC.

פנצרי עומד בפני שנת מאסר, במקום "עונש מאסר כבד בהרבה", כמו גם קנס והחרמה של מיליון אירו ונכסים. אם הוא רוצה להינצל מכך, הוא יידרש למסור פרטים על אופן פעולת הרשת, מהם ההסדרים הכספיים עם המדינות הנוגעות בדבר ו"מעורבותם של ידועים ואלמונים בחקירה, לרבות זהות האנשים שהוא מודה ששיחד".

מרוקו איטליה קטאר בלגיה שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד