כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עבר לתמוך באוקראינה

חברו לשעבר של פוטין על הכוונת הרוסית

חברו לשעבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נכנס לרשימת האנשים שפוטין כבר 'לא אוהב', זאת לאחר שעבר לתמוך בצד האוקראיני. האיש אחד מהמפורסמים ברוסיה נמלט לאחר שתקף את הפלישה של רוסיה לאוקראינה

חברו לשעבר של פוטין על הכוונת הרוסית
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

אחד האנשים האהובים על ולדימיר פוטין נמצא במסע הימלטות לאחר שתקף את הפלישה של רוסיה לאוקראינה. ארתור סמוליאנינוב, שחקן ידוע ברוסיה בשל הקריירה המפוארת שלו תקף את המלחמה המתמשכת בראיון לתקשורת הרוסית.

"אני לא מרגיש אלא שנאה כלפי האנשים בצד הרוסי של הקו הקדמי", אמר. סמוליאנינוב, בן 39, אשר כיכב בסרט על המתרחש במהלך המלחמה הסובייטית-אפגניסטן, שהפכה במהרה לאחד מהסרטים האהובים על פוטין.

פוטין כל כך אהב את הסרט עד שהוא הזמין בעבר את כל צוות השחקנים למעונו הפרטי. אבל נראה שהיחסים הלבביים של השחקן עם הרודן של רוסיה הפכו לגרועים, לאחר שהוא אמר כי הפלישה לאוקראינה היא "קטסטרופה".

סמוליאנוב החל להתבטא לראשונה נגד הפלישה לאוקראינה לפני כמה חודשים, והוא חי בגלות מאז שנמלט לאחרונה מרוסיה, באוקטובר האחרון השחקן נקנס על כך שהכפיש את צבא רוסיה.

אבל למרות תגובת הנגד הוא עדיין לא הפסיק לדבר על שנאתו לפלישה, שנמשכת מאז פברואר 2022. "אם הייתי שם בשטח, לא היו רחמים", אמר, וחשף שאחד מעמיתיו לשעבר נלחם כעת נגד אוקראינה. "האם הייתי יורה בו? ללא כל ספק", אמר. "האם אני שומר את האפשרויות שלי ללכת להילחם עבור אוקראינה פתוחות? בהחלט, זו הדרך היחידה עבורי. ואם הייתי הולך למלחמה הזו, הייתי נלחם רק עבור אוקראינה".

הערותיו של סמוליניאנוב לא היו חסרות משמעות עבור הרוסים. משרד המשפטים הרוסי סיווג אותו כסוכן חוץ ויו"ר ועדת החקירה של המדינה, אלכסנדר בסטריקין, הורה להגיש נגדו כתב אישום לאחר שסמוליאנינוב "התבטא בסדרה של הצהרות נגד רוסיה".

אתר NEXTA דיווח גם כי הרשויות שוקלים להוסיף את התואר "בוגד" לסרטים שמציגים שחקנים שביקרו את מלחמת אוקראינה, רעיון שעלה בעקבות הראיון של סמוליאנוב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חשש לחייו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד