כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בנסיון להתחמק ממעקב

דיווח: רוסיה מעבירה חיילים לבלארוס - במיכליות

מקורות בבלארוס מדווחים, כי רוסיה משתמשת במשאיות עם מיכלים להעברת חיילים, כדי להטעות מעקב לווייני אחר הצבא הרוסי. לאחר מתקפת נגד אוקראינית מוצלחת בסתיו האחרון, החלו חיילים רוסים לעבור אימונים בשטחי אימונים בבלארוס הקרובה לאוקראינה 

דיווח: רוסיה מעבירה חיילים לבלארוס - במיכליות
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

התקשורת הרוסית מדווחת כי חיילים רוסים מועברים לתוך בלארוס בתוך מיכליות כדי להקשות על הזיהוי שלהם, לא ברור האם ציוד צבאי ותחמושת מועברים לבלארוס גם בדרך זו או בדרכים מוסוות דומות.

לאחר מתקפת נגד אוקראינית מוצלחת בסתיו 2022, ולדימיר פוטין נאלץ לבצע גיוס חלקי של חיילי מילואים ברוסיה. לאחר מכן החלו חיילים רוסים לעבור אימונים בשטחי אימונים בבלארוס. בפברואר 2022 השתמשה רוסיה בשטחה של בלארוס כדי לתקוף את קייב. עם זאת, באביב של אותה שנה, נאלצו הכוחות הרוסיים לסגת מאזורי קייב, ז'יטומיר וצ'רניהיב, הגובלים בבלארוס, בשל בעיות בלוגיסטיקה.

על פי הדיווחים באוקראינה, המספר המדויק של החיילים הרוסים בשטחה של בלארוס אינו ידוע. אך כוחות הביטחון האוקראינים אמרו כי יש כ-10,200 חיילים רוסים בבלארוס. הצד האוקראיני ממשיך לצפות בדאגה בריכוז הציוד הצבאי והחיילים בבלארוס. העברת כוחות רוסים במסווה של מיכליות מים מצביע על כך, שאולי, היקף הנוכחות הרוסית בבלארוס גדול מכפי ששיערו גורמים במערב בעבר.

מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס מיכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד