י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורה מורחבת

תיעוד בלייבל'ה: התיקון של דרעי אחרי הפסילה

והשבוע בלייבל'ה: היכן עשה דרעי תיקון שובבי"ם בערב הפסיקה בבג"ץ? | כשמאיר פרוש "הציל" השבוע את הממשלה | הגביר הגדול שהחל לחלק רוגלא'ך בכוללים שלו | וגם: החרדי החדש שמונה בלשכת מנכ"ל הכנסת בגבעת רם

תיעוד בלייבל'ה: התיקון של דרעי אחרי הפסילה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

ללייבל'ה אין הרבה מה לומר על פסילתו המוחצת של המשנה לראש הממשלה שר הבריאות והפנים, יו"ר ש"ס ח"כ אריה אריה דרעי' (לייבל'ה לא פספס שום תואר). לייבל'ה, שמימי ילדותו לא מפסיק לצפות בסרט 'אני מאשים', נהנה לראות מחדש שלאף אחד מהצדדים לא נמאס, חוץ ממילים מפוצצות כמו עילת הסבירות ו'השתק', הכול נותר אותו דבר - מה שהיה הוא שיהיה. 

בשבוע האחרון לייבל'ה כמעט שלא נדרם בלילה עקב הבייבי החדשה שנכנסה לביתו; לרבים השואלים, לייבל'ה ערך קידוש גדול לאחר התפילה השבוע בשיעור הדף היומי. 

לייבל'ה נזכר השבוע בדרעי שעשה חיזוק בפקיעין קודם כניסתו לכלא, השבוע דרעי הוסיף להתחזק, ופחות מ-24 שעות לאחר פסילתו בבג"צ, הוא נצפה אצל הרב אייל אברהמי ברחוב אשכולי בשכונת רמות ב' בירושלים במעמד תיקון שובבי"ם נשגב. 

דרעי, כמו רבים וטובים של סלבים וחסידים שרופים, מגיע להסתופף בצילו של 'הרב אייל', כך הוא מכונה. בנוסף, דרעי שידוע כחובב מקובלים ומיסטיקה נצפה יושב בתיקון, ולייבל'ה שתיקן את עצמו מגיש לכם תיעוד בלעדי. 

במסגרת הוספת התקציבים לעולם התורה בעז"ה בקרוב ממש, לייבל'ה שמע על התרעננות רצינית בכולל הגדול 'מורשה ודעת' בבני ברק של הנגיד דן גרטלר. גרטלר, שכידוע חווה קשיים, המשיך בכל זאת להחזיק את הכולל, והשבוע מספרים האברכים שהיו בהלם על חלוקת רוגלך במשך כל היום בכולל מה שאולי מצביע על סוג של הודיה מצד פטרון הכולל ואולי מרמז כי הימים היפים אוטוטו חוזרים. 

לייבל'ה גם עלה השבוע לכנסת; מי שמכיר את הכללים במליאת הכנסת (גם לייבל'ה לא מכיר כל כך טוב) יודע שחייב להיות בכל רגע נתון שר שמייצג את הממשלה. היעדר שר יכול לגרור לנעילת הישיבה, צעד מאוד מביך לממשלה.

לשם כך מכינים במזכירות הממשלה "תורנות שרים" וכל שר יודע מתי התורנות שלו. כמובן שהם רשאים בינם לבין עצמם לעשות "החלפות". בשעה 1:05 החל הדיון על דוח העוני (שהעלו בין היתר חברי הכנסת יעקב אשר וינון משריקי) שעליה השיבה סגנית שר האוצר, שכמובן אינה שרה.

או ואז גילה היו"ר אוריאל בוסו שאין 'שר תורן'. מסתבר שבשעה 1:00 סיים אופיר אקוניס את התורנות שלו ובמקומו היה אמור להיכנס השר אופיר סופר, אלא שבשעה 1:05 לא היו במליאה לא זה ולא זה (אגב שניהם נצפו ביחד במזנון הח"כים באותו רגע). בוסו היה אמור לכאורה לנעול את הישיבה בהיעדר נציג של הממשלה, אלא שהשר פרוש - שעדיין צריך להתרגל לתואר שר - שהיה ב'פרסה' הוזעק פנימה. אתה השר התורן? - שאל בוסו ופרוש (שלעולם לא ישקר) השיב לו: אני פה. הישיבה לא ננעלה, וכך לממשלה נמנעה מבוכה. במזכירות הממשלה עוד יעשו בירור ללמוד מי זה שפישל פה.

לייבל'ה שהסתובב בכנסת ראה בכניסה לעזרת הנשים בבית הכנסת בגבעת רם שלט חדש המודיע על שיעור תורה בסיעת 'הציונות הדתית'. לייבל'ה טוען שטוב שפרסמו בעזרת נשים כי הגברים בכנסת שבעים משיעורי תורה. 

אבל בכניסה לעזרת גברים בבית הכנסת ראה לייבל'ה פיתוח טכנולוגי מיוחד להצטרף לקבוצת המניינים בכנסת.

לייבל'ה שהגיע לכנסת להשתתף בהצהרת האמונים של ח"כ יעקב טסלר, שמונה לכהן כסגן שר במשרד התרבות ואחראי על התרבות החרדית, פגש חברים ומכרים מכובדים שהגיעו לצפות בסגן השר הראשון בתפקיד. השמות שמורים במערכת. ללייבל'ה יש כמה הצעות להציע לסגן השר כיצד לשפר את התרבות החרדית. שיהיה לו בהצלחה.

והנה עוד סיפור מהכנסת: השבוע נכנס אחד הח"כים החרדים ללשכת מנכ"ל הכנסת, ניצב בדימוס משה מאיר צ'יקו אדרי, בבקשה להחזיר את כוסות החד פעמי לבניין. המנכ"ל הגיב לו: יש לך פה אחד משלכם תדבר איתו והוא ידאג לזה. לח"כ לקח כמה דקות להבין שבלשכת המנכ"ל יש חרדי משלנו מה שנקרא "פון אונזערע".

לייבל'ה חושף בפרסום ראשון שהאיש והכנסת, חיים רבינוביץ נכנס לעבוד בלשכתו של המנכ"ל, לייבל'ה מאחל לו בהצלחה גדולה בתקווה שכוסות החד פעמי יחזרו לבניין הכנסת ואולי גם ישתפר התפריט במזנונים.

במסדרונות ראה לייבל'ה את הכתב שלנו יענקי פרבר יחד עם הח"כ לעתיד צבי סוכות מסתודדים במשך זמן רב. 

לייבל'ה ביקר השבוע בשכונת מעלות דפנה בירושלים, ושם לב למודעה על פטירתו של מרדכי חסידים ז"ל. לייבל'ה, שיש לו קשר מיוחד עם רב הסלב, וסלב בפני עצמו, נתקף בחרדה. לייבל'ה מיד הציץ בסטטוס של הרב, וראה שהרב חסידים בחיים חיותו ועוד ינובון בשיבה.

בשדה התעופה בבודפסט, הונגריה, ראה לייבל'ה את הרבי מזוועהיל שיצא לראשונה לפוש אצל ר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר. לייבל'ה ראה את הרבי משוחח ארוכות לפני הטיסה עם ראש הקהל של חסידות בעלזא הרב מרדכי בריסק.

את האיש והאגדה מרדכי זאב שוומנפלד מאנטוורפן ראה לייבל'ה ברגע של נחת לאחר תפילת שחרית בביהכנ"ס בעלזא 43 בבורו פארק. שוומנפלד הגיע לארה"ב לביקור בזק לרגל אירוסי נכדו. לייבל'ה שולח לאיש הארכיון הגדול בבלגיה מזל טוב ענק.

בחתונת בת הזקונים של הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, ראה לייבל'ה את עורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים בסוד שיח יחד עם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף.

ואפרופו משפחת רבינוביץ, לייבל'ה היה השבוע בהלם מהביצוע של איש הפקות (הבינלאומי) מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' שהרים מסע ודינר שנערך ביום שני בארה"ב לטובת חסידות באיאן עם בני האדמו"ר, וכבר ביום רביעי בערב ניצח על ערב היסטורי של חסידות דושינסקיא במסגרת הדינר המרגש שהתקיים לקראת כניסתו של האדמו"ר מדושנסקיא, לקבר רחל לראשונה בהיסטוריה.

לייבל'ה מאוד התרגש מהברכה שהעניק בנו בכורו של הרבי מבאיאן למוישי ניגרטן איש 'טיפ הפקות' בUSA שנתן את כל הנשמה להצלחה המסחררת של מסע הבנים.

לייבל'ה פתח השבוע את העיתונים החרדים וראה מודעה של קופת חולים מאוחדת שמפרסמת ש'תוכנית חיסכון' בדקה ומצאה. לייבל'ה חזר הביתה ובדק בחשבון בנק וראה שבתוכנית חיסכון שלו, אין שום בדיקות למעט עמלות. מיד עבר לשבועון חרדי אחר, ואז הבין שמדובר בתוכנית חיסכון של חברת החדשות 12 קשת, שצונזר בעיתון הראשון.

כמה שעות לאחר הכרזת בבג"ץ על פסיקת דרעי, נצפה ראש מוסדות כאייל תערוג ומרבני שכונת הר חומה הרב אייל עמרמי בחנות נעלים בירושלים יחד עם בני המשפחה.

בליל שישי, על גג וילה ברמות, חגג חכ"ל הרב מנחם אליעזר מוזס את סיום מסכת נדרים. בין המשתתפים שהפתיעו היה סגן השר אורי מקלב מדגל התורה וח"כ אברהם בצלאל מש"ס; גם ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם בצה"ל תא"ל אמיר ודמני בא לראות מקרוב איך זה לסיים מסכת, כנראה להכניס את נושא הסיומים בין הסעיפים ב"חוק יסוד לימוד התורה". על הפקת האירוע חתום שמוליק שכטר האגדי שזוכה להיות בין המשתתפים בשיעור.

את השבוע המנומנם בכנסת ניצל רל"ש יו"ר סיעת ש"ס עו"ד גיל גולן לנופש באתר הסקי היוקרתי ואל טורנס בצרפת. המדור מעדכן כי כוחותינו שבו בשלום לקראת עבודת החקיקה המפרכת הצפויה להם בשבועות הקרובים.

במסגרת שבת התאחדות של קהילות החסידים בעיר בני ברק שנערכה בטבריה, ראה לייבל'ה את עסקן חסידות בעלזא בבני ברק יהושע וינברגר בשיחה צפופה עם מ"מ ראה"ע חנוך זייברט שלא הפסיק לקרוא את עיתון 'המודיע'. לייבל'ה שמע שוינברגר שימש כגבאי בשבת. בהפקה של אייזיק שטיין - שחקים הפקות. 

את יוסי צימט האיש הקרוב ביותר לזייברט ראינו מקבל את פני האורחים הרבים כאשר חיוך רחב נסוך על פניו, לייבל'ה יודע לציין שבמשך כל השנה הנציגים שומרים על קשר הדוק עם צימט שעוזר להם בכל הבעיות שנתקלים בעירייה.

גם את יהודה ברטלר הרל"ש של סגן ראה"ע שיקי מנדל ראה לייבל'ה מסביר לפיני טננהויז נציג חב"ד על התועלת של השבת המיוחדת של 'שלוחי עמך'. 

בפאנל שהתקיים במוצ"ש בין הנציגים, צימט הרגיע את מנהל חיידר מתיבתא מנדי שניצר והסביר לו את כל מה שהוא קיבל מהעירייה בשנים האחרונות.

ועדיין בשבת של אגודת ישראל, הרב ראובן ברייש מנכ"ל מוסדות בעלזא בב"ב קיבל את פניו של הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם רק קרית צאנז בטבריה שנשא דברים בפני הנציגים. 

את הרב הלל מן נאמן ביתו של ראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ ראה לייבל'ה השבוע מתפלל בדבקות בציונו של סדנא 'בבא סאלי' בנתיבות. 

את איש החסד מבית שמש ו'איחוד הצלה' ר' מאיר פרל ראה לייבל'ה בנאות דשא והתרעננות לאחר מספר פרויקטים שהוא קידם בתחום החסד בבית שמש.

לאחר שחזר ממרוקו נצפה ישראל פרוש ראש העיר אלעד לומד השבוע בהתמדה בכולל ברסלב באלעד.

צלם עולם התורה הספרדי יעקב כהן נצפה השבוע מתעד בהילולת הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל בראש העין. לייבל'ה דרוך עדיין לדעת מי ימונה לרב העיר התימנית במרכז הארץ.

הבשורה החשובה ביותר של השבוע היא בתחום הקולינרי: מסעדת פאפגיו המפורסמת במרינה-הרצליה, התחדשה השבוע תחת פיקוחו והשגחתו של מומחה הכשרות הרב רפאל מנת. לייבל'ה כבר יצא עם אשתו אחרי הלידה לסעוד במקום ורואים שהכשרות השפיעה. 

את אמן הנשמה העולמי וגדול הזמר ארי היל ראה לייבל'ה השבוע בדרך לדינר מיוחד בשווייץ יחד עם המפיק נטע לוין והקלידן דודי פלדמן.

במקביל, המריאו לארה"ב נבחרת מיוחדת מחברי מקהלת היוקרה 'נשמה' לצד מנצח המקהלה איציק פילמר, שכבר ישבו לסעוד בבורו פארק. הם המריאו לקראת שבת מיוחדת וסבב אירועי יוקרה שלשמה הוזמנו חברי המקהלה. במוצאי שבת יופיעו לצד בעל המנגן משה דוד וייסמנדל בדינר יוקרתי לכלל חסידי סקווירא בארה"ב. 

הזמר יצחק חגירה שקם השבוע מהשבעה על בתו שנולדה לאחר שנות ציפייה, הופיע השבוע כהרגלו בשמחת חתן וכלה, ופרץ בניגון הודאה להקב"ה. אי אפשר להישאר אדיש לנוכח התיעוד המרגש.

הזמר אבי אילסון נצפה בכניסה לארץ הקודש אחרי מסע קצר באירופה.

בהרי הטטרה באירופה ראה לייבל'ה את הזמר ארי גולד בצילומים בשלג לסינגל-קליפ החדש שיצא בקרוב. 

רגע לפני עלייתם לבמה בעוד חתונה שמחה ראה לייבל'ה את הקלרינט המוכשר ארי ברנד עם הקלידן יוסי שטענדיג והזמר שמילי אונגר בצילום משותף.

הרה"ח ר' יעקב וואלקין, בן המשגיח הבלתי נשכח, נצפה השבוע בסוד שיח עם ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי ירוחם אולשין בחתונת בן הנגיד ר' משה טרעס מלייקווד. 

במסגרת ועידת החינוך של מוסדות שטפנשט בעיר יאס רומניה ראה לייבל'ה את הגאון רבי זושא הורביץ מאלעד מלמד אחרי תפילת שחרית בבית הכנסת העתיק וההיסטורי של הבנקאי ר' מיכל דניאל'ס' למרגלות הציון של הצדיק משטפנשט. שחודש ושוחזר על ידי האגודה למקומות הקדושים ברומניה ובו נערכה התפילה ניגון חדש 'מוציא אסירים' שהפך ללהיט במסע. 

ברגעיה המרכזיים של הועידה נראה רב הקהילה הרב אברהם יעקב סלמון, הרב מנדי סגל ממחלקת המקוואות של הרב לנדא, הרב יהושע גפנר מנהל ת"ת מונקאטש ומתיבתא, סופר 'המבשר' יוסף מאיר האס, ומנכ"ל המוסדות הרב משה חריטן.

בשיפולי הועידה נראה מנכ"ל מוסדות שטפנשט הרב משה חריטן שתפס חברותא בדף היומי עם סופר 'המבשר' וחבר האגודה למקומות הקדושים ברומניה הרב יוסף מאיר האס.

לייבל'ה פגש השבוע את הצלם א. אייזנבאך בחנות המצלמות 'קאמרה' מתחדש בציוד יקר ואיכותי וכבר השבוע כבר ראו את השינוי בצבעים.

ראש המוסדות שמואל הכהן כץ נצפה משתתף בשמחת הכנסת ספר תורה בעיר בני ברק יחד עם ידידי המוסדות.

לייבל'ה שולח ברכות לעיתונאי דודי בן חמו לרגל הצטרפותו לנבחרת הכתבים של אתר ערוץ 7. זאת מלבד עבודתו כמגיש ועורך ב'חדשות הסקופים'.

עשרות עובדי חברת צ'רידי התאספו בליל שישי האחרון בביתו של המנכ"ל המיתולוגי שי צ'רבינסקי לסיכום שנת 2022 במהלכה גייסה החברה בכל יום 2 מיליון דולר. מי שהגיע במיוחד מארצות הברית הוא הבעלים יהודה גורוויץ שגם העניק לצ'רבינסקי מתנה בשם החברה.

בחלק האומנותי הוקדש למופע מסיכות בהשתתפות העובדים. בזה אחר זה הוזמנו ללבוש מסכה, אהליהב אבוטבול, מוטי קריכלי ואהרן לוינגר. את התוצאות תוכלו לבדוק עם מנהל הקמפיינים הקרוב לביתכם.

הרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים נראה השבוע עם רו"ח חן שרייבר נשיא לשכת רואי חשבון בישראל בטקס מלגות והענקת תואר יקיר הלשכה. 

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב למנכ"ל רשת 'יש' דניאל ורדיגר לרגל שמחת אירוסי בנו, עם בתו של העסקן אברהם ברסלר מקרית גת.

ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר מאיר ברגר מעיתון 'המבשר' לרגל שמחת העוד מ'ברגר' במשפחתו באירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

שמחת האירוסין לבת הנגיד ר' יענקי ראטה ממרכז 'מפואר' בבורו פארק עם החתן החשוב אשר בורגער. לשמחה הגיע אב"ד סיגוט בן הרבי מסאטמר שבירך את יענקי בחמימות.

ברכת מזל טוב לזמר ישי ריבו ואשתו יעל שחבקו השבוע בן נוסף, ילד חמישי במשפחה בלעה"ר. 

ברכת מזל טוב לנתן גרוסמן נכדו ויד ימינו של הגרי"ד גרוסמן, לרגל הולדת הבת הראשונה בשעה טובה. הסבא הגרי"ד הגיע לאחל מזל טוב לנכד בבית החולים.

ברכת מזל טוב לקמב"ץ בית הרבי מבעלזא ארל'ה פריד לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי מאקווא לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור החשוב יהודה מרגלי מחשובי תלמידי ישיבת אורייתא. בשמחת האירוסין שנערכה יחד עם הרבי מנדבורנה ביתר, רקדו המחותנים ביחד. 

ברכת מזל טוב לשלמה אינדורסקי המנהל האדמיניסטרטיבי של בנין המרכז העולמי בקרית בעלזא ירושלים לרגל שמחת אירוסי בתו, הרה"ג רבי שלום רוקח. נכדו חביבו של הרבי מבעלזא הגיע להשתתף בשמחת האירוסין.

ברכת מזל טוב ליהודה רוט עוזרו של הרב אלימלך פירר יו"ר אגודת עזרה למרפא לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לסנדי וידר מעסקנים הבולטים בחסידות סאטמר ומהעסקנים למען הציון של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר, המשמש כראש מערכת ההפצה של עיתון 'די וואך', לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לכוכב העולה בעיריית י-ם פנחס רוטנברג עוזרו האישי של חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנגן הקלרינט שרגא פראנק לרגל שמחת נישואיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד