י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל ימיו עמל בתורה

שר וגדול: הגאון רבי אליהו דוד רייכמן זצ"ל

אבל כבד בעולם התורה עם הסתלקותו של הגאון רבי אליהו דוד הכהן רייכמן זצ"ל חתן הגאון הצדיק רבי שלום שבדרון זצ"ל. שכיהן כראש ישיבה בקרית גת, רב בצ'ילה וראש כולל אמרי יוסף בב"ב ומחשובי רבני נווה יעקב שכל חייו יגע ועמל בתורה והיה בקיא בכל חדרי התורה. הלוויתו בצהריים מנווה יעקב להר הזיתים

שר וגדול: הגאון רבי אליהו דוד רייכמן זצ"ל
הגאון רבי אליהו דוד הכהן רייכמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הגיעה הבוקר הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי אליהו דוד הכהן רייכמן זצ"ל, ראש כולל 'אמרי יוסף' ומגדולי תלמידי החכמים ומרביצי התורה בדורנו שנפטר לבית עולמו בגיל 90. 

הגאון רבי אליהו דוד זצ"ל נולד בירושלים בי"א אייר תרצ"ב לאביו הגאון החסיד רבי משה יהודה רייכמן זצ"ל ממשפיעי חב"ד במאה שערים וישיבת 'תורת אמת' ולאמו מרת שרה נחמה ע"ה.

בבית אביו שהיה משפיע בישיבת תורת אמת שבירושלים במשך ארבעים שנה בהם העמיד תלמידים הרבה, והפיץ את תורת החסידות. גדל רבי אליהו דוד זצ"ל. אביו התייחד בעבודת התפילה שלו ביגיעה ובדביקות עצומה וכן במעשי צדקה וחסד וחינוך בניו מתוך מסירות נפש.

בבחרותו למד בישיבת סלבודקה בבני ברק, שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה, כמו כן היה מקורב למרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל ולמרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי' שאליו היה עולה תדיר. 

בהגיעו לפרק האיש מקדש, נשא את רעייתו מרת מלכה, בתו הגדולה של המגיד מישרים הגאון הצדיק רבי שלום מרדכי הכהן שבדרון זצ"ל, אחרי חתונתם התגוררו בבני ברק ורבי אליהו דוד שקד על תלמודו בכולל חזון איש יחד עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ושם היה בקשר טוב עם כל תלמידי החכמים. 

בעצת מורו ורבו מרן הרב שך זצ"ל עבר לעיר הדרומית קרית גת ושם פתח ישיבה וקהילה, בגיל יותר מבוגר עבר תקופה לציל'ה שם כיהן כרב וחיזק מאוד את תושבי הקהילה היהודית. 

ברבות השנים הגיע לשכונת נווה יעקב בירושלים שם היה לאחד מחשובי רבני השכונה, ושימש כראש כולל 'אמרי יוסף' בבני ברק 'כולל הרב מנדל' של חתנו הגאון רבי מאיר יוסף שטרן בנו של הגאון רבי אלטר דוד חיים שטרן.  

פרק מרכזי בחייו היו חיבוריו הנפלאים בכל חלקי התורה, הרב רייכמן זכה להאיר את עולם התורה בשיעוריו הנפלאים וחיבר הרבה ספרים חשובים ויסודיים בכל מקצועות התורה בינהם את הספרים 'הפלאת שבועות' נדרים וערכין, שיעורי האד"ר ועוד הרבה ספרים.

כל ימיו עמל, טרח ויגע בתורה בכל כוחו, והכל בהצנע לכת בכל שנותיו, מצעירותו לא מש מד' אמות של הלכה בלי הסח הדעת יומם ולילה.

כשהגיע הרב רייכמן למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין סיפר כי היה מגיע כל שבת בצהריים למנחה אצל ה'חזון איש' ככהן. וזוכר את החיבה שהייתה לחזון איש לראש הישיבה ר' גרשון כל פעם שניגש אליו ואת הכבוד שכיבדו.

היה קשור למרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל אליו היה מקורב בהיותו בן דודו, והיה ממתפללי בית הכנסת של בני התורה בנווה יעקב.

בתקופת מגפת הקורונה אושפז בבית החולים וניצל בניסי ניסים, השבוע עוד מסר שיעור בכולל, אך ביומיים האחרונים לא חש בטוב והלילה נפטר בבית החולים. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, של בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים בדרכו. 

מסע הלוויה היום בשעה 14:00 בצהריים מביתו ברחוב וינגורד 5 בשכונת נווה יעקב בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה הרב אליהו דוד רייכמן הרב מנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד