כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המדריך למכירה ורכישה של רכבים לפירוק

מה קורה כאשר הרכב פשוט שובק חיים ויוצא מכלל תפקוד? מה עושים אתו ואיך בכל זאת מרוויחים כמה שקלים עבור רכב שירד מהכביש סופית? הכנו עבורך מדריך מפורט שיסייע לעשות קצת סדר

המדריך למכירה ורכישה של רכבים לפירוק
רכישת ומכירת רכב צילום: freepik

יש לא מעט רכבים ישנים על הכבישים ורבים מהם כבר נמצאים בשלבי סיום אורח חייהם. לכל רכב יש את הדד ליין שלו וכשזה מגיע אי אפשר לומר שמדובר על דבר מפתיע. אם הרכב מטופל היטב לאורך השנים והוא לא סובל מתאונות, הוא יכול להיות גם ישן במיוחד ועדיין להיות על הכביש, אך מה קורה כאשר הרכב פשוט שובק חיים ויוצא מכלל תפקוד? מה עושים אתו ואיך בכל זאת מרוויחים כמה שקלים עבור רכב שירד מהכביש סופית? הכנו עבורך מדריך מפורט שיסייע לעשות קצת סדר.

ההחלטה למכור את הרכב לפירוק

בדרך כלל מי שבוחר למכור את הרכב לפירוק יהיה מי שאין לו ברירה אחרת. כמעט תמיד עדיף למכור את הרכב לאדם אחר כי הרווח עליו יהיה גדול יותר, אך ישנם מצבים בהם הרכבים יוצאים מכלל שימוש, ובמקום לשלוח אותם לגריטה ולשלם עבור ההליך, ניתן למכור אותם לפירוק. אנשים יבחרו למכור את הרכב לפירוק כאשר כבר לא ישתלם להם להחזיק אותו יותר, כשהוא יתקלקל שוב ושוב ועלות התיקונים תהיה גבוהה מידי, ולרוב זה יקרה כאשר חלק משמעותי ברכב יתקלקל, למשל הגיר או המנוע. במקרים כאלו החלפת המנוע תהיה יקרה מעלות רכב חדש במצב טוב יותר ומכאן ההחלטה למכור לפירוק.

אילו רכבים לפירוק מחפשים הרוכשים?

אין כמעט רכב אותו לא יבחרו הרוכשים לקנות, למעט מקרים בהם החלפים ברכב כבר אינם תקינים או הרוסים לגמרי. הרוכשים יקנו רכבים שעברו תאונה קשה והם נחשבים לטוטאל לוס, רכבים שעומדים כבר שנים רבות ופג תוקף הרישיון שלהם, רכבים שכבר לא יכולים לעלות על הכביש מפאת מצבם המכני ורכבים ששבקו חיים לחלוטין.

איך מבצעים את ההליך?

אי אפשר פשוט למכור את הרכב לפירוק – יש תהליך שלם אותו יש לעבור כדי לעשות זאת על פי חוק, ומומלץ מאוד לבצע זאת באופן זה כדי להבטיח שביום מן הימים משרד הרישוי לא יקנוס עבור הליך פירוק הרכב. אם יש לכם עניין ליצור קשר עם חברה שקונה רכבים לפירוק השלב הראשון הוא פנייה למשרד הרישוי וביטול רישיון הרכב. מדובר על הליך פשוט למדי וקצר הכולל מילוי טופס זיהוי כדי להזדהות כבעלי הרכב החוקיים. כדאי לדעת גם שכששולחים רכב לפירוק ניתן לקבל בחזרה את אגרת הרישוי עבור הרכב, אך יש לקחת בחשבון שמבחינה חוקית מהרגע שמגישים את הבקשה להחזר הכספי לא ניתן להזיז את הרכב יותר וגם לא להתניעו.

כמה כסף תוכלו לקבל עבור הרכב לפירוק?

חשבת שרכב גרוטאה מלפני עשרות שנים יהיה שווה פחות מרכב חדש יותר שעבר תאונת טוטאל לוס? כדאי לחשוב שוב, כי לפעמים דווקא הרכב הישן יהיה שווה הרבה יותר. מדוע? כי קשה מאוד למצוא היום חלפים לרכבים ישנם וייחודיים שכבר כמעט ולא נמצאים על הכביש, לכן הרווח עבור החלפים לאותו רוכב יכול להיות גבוה יותר. זה לא כלל בטוח לגבי כל הרכבים אבל כדאי לדעת את הפרט החשוב הזה כאשר באים למכור רכב לפירוק. לעיתים רוכשים את הרכבים עבור הברזל שנמצא בהם, כיוון שמדובר על אחד מחומרי המחזור המשתלמים ביותר. כל מקרה נבחן לגופו ועל פי מצב הרכב והחלפים בו.

מכירת הרכב לפירוק – אצל מי כדאי?

תעשיית הרכבים לפירוק רחבה יותר ממה שניתן לדמיין, לעיתים אנשים מודעים לתחום רק כאשר הם מגיעים לשלב בו הם צריכים למכור את הרכב ואז הם מתבלבלים מההיצע. אין ספק שיש לא מעט בעלי מקצוע הגונים בתחום ולרוב מדובר על עסקאות משתלמות, אז מה כדאי לדעת לפני שבוחרים את החברה לפירוק?

בשלב הראשון כדאי לבדוק עד כמה הרכב שיש לכם מבוקש מצד הסוחרים. ניתן לעשות זאת על ידי בחינת הביקוש לחלפים לסוג המכונית, אם מדובר על ביקוש גבוה, ניתן לדרוש מעט יותר כסף עבור הרכב. יש לבחון האם מדובר על חברה אמינה שגם מבצעת בעצמה את הגרירה, האם הם משלמים במקום והאם יש על החברה המלצות אמינות ברשת. רוצים למכור את הרכב לפירוק במחיר משתלם? כבר עכשיו היעזרו במומחים במכירה וקנייה של רכבים לפירוק ובצעו את העסקה המשתלמת ביותר עבור הרכב שלכם.

כלי רכב רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד